‌باسکول‌های مرغداری‌ها و مراکز عرضه گندم و غلات آزمون می‌شود


‌باسکول‌های مرغداری‌ها و مراکز عرضه گندم و غلات آزمون می‌شود

تهران- ایرنا- مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: طرح بازرسی و آزمون ادواری باسکول‌های مورد استفاده در مرغداری‌ها و مراکز عرضه و فروش انواع غلات به‌ویژه گندم، پس از طرح اصلاح یارانه‌ها توسط دولت، در استان تهران آغاز شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از اداره‌کل استاندارد استان تهران، «عباس نوری» در این زمینه توضیح‌داد: با توجه به فرارسیدن فصل برداشت گندم و لزوم کنترل باسکول‌های مراکز فروش و عرضه گندم و انواع غلات، طرح پایش و کنترل مراکز مذکور، برای مقابله با کم‌فروشی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، در استان تهران درحال اجراست.

وی ادامه‌داد: همچنین، بازرسان استاندارد با همکاری آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت‌ شده، وسایل توزین در مرغداری‌ها را آزمون می‌کنند.

گفتنی است، تاکنون ۱۰ تا ۱۵ درصد از موارد آزمون‌شده، عدم انطباق با الزامات استاندارد داشته‌اند که باسکول‌دار موظف است در مدت دو هفته موارد عدم انطباق را برطرف کند و مجدد مورد آزمون قرار گیرد.

این مقام مسوول در پایان یادآور شد: وسایل توزین مورد استفاده در داد وستدهای عمومی، مطابق مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، سالیانه دست‌کم یک مرتبه آزمون و برچسب‌گذاری می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن