دود گرفتگی مناطقی از اهواز


دود گرفتگی مناطقی از اهواز

اهواز - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست اهواز گفت: دود غلیظ در برخی مناطق اهواز احتمالا ناشی از آتش سوزی بخش هایی از تالاب هورالعظیم در کشور عراق است.

علی بنی عگبه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اهواز، درباره دود غلیظی که از جمعه شب در برخی مناطق اهواز منتشر شده اظهار داشت: چند گروه از اداره محیط زیست منشاء این دود را بررسی کرده و تاکنون در سطح شهر منبعی برای آن پیدا نشده است.
وی افزود: با توجه به گزارش هایی که از آتش سوزی بخش عراقی هورالعظیم دریافت شده، بنظر می آید این دود ناشی از این مساله باشد.
به گفته وی، طبق بررسی ها این دود ناشی از آتش سوزی در مدفن زباله اهواز نیست.
بنی عگبه اضافه کرد: بررسی های میدانی نشان می دهد که این دود غلیظ بیشتر مناطق غربی اهواز را فراگرفته باشد.
براساس این گزارش، از جمعه شب دود غلیظی برخی مناطق اهواز را فراگرفته است.
تالاب مرزی هورالعظیم، آخرین بازمانده تالاب های بین النهرین، در جنوب غربی کشور در خوزستان و در انتهای رود کرخه واقع شده‌ است.
یک سوم این تالاب در ایران و دوسوم آن در کشور عراق واقع است.
آتش سوزی یکی از چالش‌های این تالاب در زمانی است که حقابه آن تامین نشود. در تابستان سال ۹۷ نیز که خشکسالی شدیدی در خوزستان رخ داده بود، آتش سوزی در بخش‌های ایرانی و عراقی تالاب از تیر تا مهر ماه ادامه داشت. دود ناشی از این آتش سوزی تا بیش از ۱۰۰ کیلومتر در خوزستان فراتر رفته و هشت شهرستان را درگیر کرد.
شهریور پارسال همچنین آتش سوزی در سه نقطه از بخش عراقی تالاب هورالعظیم، باعث شد دود این آتش سوزی شهر رفیع از توابع شهرستان هویزه را فرابگیرد.
رودخانه کرخه امسال برای دومین سال متوالی با بحران آب مواجه است و در ماه های اخیر تقریبا هیچ آبی وارد هورالعظیم نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل