واکسیناسیون رایگان دام و چند خبر دیگر از دامپزشکی کردستان


واکسیناسیون رایگان دام و چند خبر دیگر از دامپزشکی کردستان

سنندج- ایرنا- تداوم طرح واکسیناسیون دام علیه تب برفکی، کشف و ضبط بیش از 900 کیلو فرآورده خام دامی در قروه و کشف و ضبط 403 کیلو گوشت قرمز و مرغ غیرقابل مصرف در چند رستوران مریوان عناوین چند خبر از دامپزشکی کردستان است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، مدیرکل دامپزشکی کردستان با اشاره به ادامه واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی دامی در استان اظهار داشت: مرحله اول این طرح از ۱۶ خرداد سال جاری به صورت کاملا رایگان و با مشارکت بخش خصوصی و دولتی آغاز شده است.

مجتبی ورمقانی افزود: فاز اول واکسیناسیون سراسری علیه بیماری تب برفکی در دام های سبک و سنگین با اولویت مناطق محروم و دور افتاده شروع شده که تاکنون ۱۸۱ هزار و ۹۱۲ راس گوسفند و بز و ۱۲ هزار و ۳۰۴ راس گاو و گوساله در ۲۰۰ واحد اپیدمیولوژیک به صورت کاملاً رایگان تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته است.

کشف و ضبط بیش از ۹۰۰ کیلو فرآورده های خام دامی غیرقابل مصرف از مراکز عرضه قروه

اکیپ های ستادی بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی کردستان از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی شهرستان قروه بازدید کردند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کردستان با اشاره به اجرای طرح نظارتی ضربتی بر مراکز نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی، افزود: چهار تیم از بازرسان ستادی بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی کردستان از این مراکز بازدید داشتند که زمینه جلب رضایت شهروندان را در پی داشت.

ناصر مخدوم افزود: در این بازدیدها تعداد ۱۴۴ مرکز عرضه فرآورده های خام دامی از جمله مرغ فروشی ها، مراکز عرضه تخم مرغ، قصابی ها، ماهی فروشی، مراکز تهیه غذای آماده، رستوران ها و فروشگاه های زنجیره ای مورد بازدید قرار گرفت.

وی گفت: در این بازرسی ۹۰۹ کیلو فرآورده غیر قابل مصرف کشف و ضبط و برای ۹ مرکز عرضه نیز صورتجلسه ضبط فرآورده تنظیم و به مراجع قضایی ارجاع شد.

کشف و ضبط ۴۰۳ کیلو گوشت قرمز و مرغ غیرقابل مصرف در چند رستوران مریوان

سرپرست شبکه دامپزشکی مریوان از کشف و ضبط ۴۰۳ کیلو گوشت قرمز و مرغ غیر قابل مصرف از دو رستوران در این شهرستان خبر داد.

کیوان نوری افزود: در این بازدیدهای سرزده برای هر دو مرکز پرونده تخلف صنفی برای ارجاع به مراجع قانونی تشکیل شد.

وی گفت: در بازدید یکی از رستوران ها، مقدار ۳۸۳ کیلو گوشت قرمز، گوشت چرخ کرده، گوشت مرغ و دنبه در داخل یخچال هایی در موتورخانه رستوران پنهان شده بود که با درایت بازرسان کشف و ضبط شد.

استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور محسوب می شود که سالانه ۲۵ هزار تن گوشت قرمز، ۸۰ هزار تن گوشت مرغ و ۱۵۰ هزار تن شیرخام تولید می شود در حالی که مصرف سالانه آن حدود ۴۵ هزار تن گوشت مرغ و ۱۷ هزار و ۶۰۰ تن نیز گوشت قرمز است.

جمعیت دامی استان کردستان حدود سه میلیون راس دام سبک (گوسفند و بز) و راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط