کره جنوبی انرژی هسته‌ای خود را توسعه می‌دهد


کره جنوبی انرژی هسته‌ای خود را توسعه می‌دهد

نخست وزیرکره جنوبی اعلام کرد سئول قصد توسعه انرژی هسته‌ای خود را دارد.

هان داک سو، گفت: سئول فعالانه از انرژی هسته‌ای به عنوان ابزاری برای امنیت انرژی کشور استفاده خواهد کرد.

بر اساس بیانیه‌ای که دفتر هان ارائه کرد، نخست وزیر کره جنوبی در مجمع اقتصاد‌های بزرگ درباره انرژی و اقلیم گفت: کره جنوبی فعالانه از نیروگاه‌های هسته‌ای برای به صفر رساندن استفاده از کربن استفاده خواهد کرد.

کره جنوبی متعهد شده است تا سال ۲۰۳۰ انتشار گاز‌های گلخانه‌ای خود را تا ۴۰ درصد نسبت به سطح سال ۲۰۱۸ کاهش دهد و تا سال ۲۰۵۰ به حالت خنثی کربن برسد.

هان گفت: کره جنوبی طرحی را برای ترکیب مناسب انرژی هسته‌ای و انرژی تجدیدپذیر برای دستیابی به بی طرفی کربن طراحی خواهد کرد.

به گفته او، علاوه بر این، کره جنوبی سرمایه گذاری خود را در پروژه‌های کوچک انرژی هسته‌ای به نام راکتور‌های کوچک مدولار (SMR) و انرژی‌های تجدیدپذیر گسترش خواهد داد و تا سال ۲۰۳۰، کره جنوبی بیش از ۴.۵ میلیون خودروی بدون آلایندگی عرضه خواهد کرد.

سال گذشته، کره جنوبی یک پیمان جهانی برای کاهش ۳۰ درصدی متان تا سال ۲۰۳۰ امضا کرد.

میزان سرمایه گذاری‌های در زمینه انرژی باد و خورشید در منطقه آسیا-اقیانوسه در کشورهایی مانند چین، ژاپن، هند، کره جنوبی و تایوان در بالاترین میزان قرار دارد.

کره جنوبی انرژی هسته‌ای خود را توسعه می‌دهد

کره‌جنوبی به عنوان هشتمین مصرف کننده انرژی در جهان می‌کوشد بر اساس برنامه‌ای ۱۵ ساله مدل مصرف انرژی خود بر اساس استفاده از انرژی های فسیلی را تغییر دهد و تا سال ۲۰۳۰، سهم انرژی‌های تجدید پذیر را به ۲۰ درصد برساند.

چندی پیش کره‌جنوبی پروژه ای را به ارزش ۴۸.۵ تریلیون وون (۴۳.۲ میلیارد دلار) برای ساخت بزرگترین نیروگاه بادی فراساحلی جهان تا سال ۲۰۳۰ رونمایی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان