گرمای 51 درجه دهلران/مراجعه 50 نفر به بیمارستان/ سوختگی کنتورهای برق


گرمای 51 درجه دهلران/مراجعه 50 نفر به بیمارستان/ سوختگی کنتورهای برق

 معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران گفت: گرمای 51 درجه دما در این شهرستان مرزی موجب آماده باش ستاد بحران شد.

آفتاب‌‌نیوز :

لطیف صادقی روز شنبه اظهار داشت: با توجه به افزیش دما هوا در شهرستان همه دستگاه های خدمات رسان در حالت آماده باش هستند. شدت گرما موجب سوختگی ۱۰ کنتور برق در این شهرستان شده و حتی کولرها نیز منازل را خنک نمی‌کنند و این امر موجب مشکل برای شهروندان شده است.

صادقی از آمادگی همه دستگاه‌ها و به ویژه دستگاه‌های خدمت‌رسان خبر داد و گفت: ادارات باید در زمینه مصرف برق با توجه به شدت گرما دقت بیشتری کنند.

فرماندار ویژه دهلران از ادارات منابع طبیعی و محیط ‌زیست خواست برای هرگونه آتش سوزی احتمالی آمادگی داشته باشند و برنامه‌ریزی و راهکارهای عملیاتی در خصوص پیشگیری از حوادث احتمالی را در دستور کار قرار دهند. شبکه بهداشت و درمان و هلال احمر آمادگی خود را در خصوص مراجعات شهروندان برای گرمازدگی و امدادرسانی در جاده‌ها حفظ کنند.

رئیس اداره هواشناسی دهلران هم با اشاره به اینکه موج گرما تا روز سه شنبه همچنان فعال است، گفت: فعالیت این سامانه در چند روز گذشته موجب افزایش گرمای هوا در سطح استان به خصوص منطقه گرمسیری دهلران شده بطوری که دمای امروز شهرستان دهلران به بیش از ۵۱ سانتی گراد رسید.

محمد پاریاب به پیش بینی های هواشناسی برای ادامه روند گرما در روزهای آتی اشاره و گفت: در روزهای آینده افزایش یک تا ۲ درجه ای دما نسبت به روزهای قبل پیش بینی شده است.

رئیس اداره برق شهرستان دهلران هم با اشاره به سوخگی ده کنتور برق بر اثر گرما گفت: علی رغم شدت گرما قطعی برق در شهرستان نداشته ایم.

نصرت الله محمد بیگی به چندین مورد سوختگی وسایل اندازه گیری برق (کنتور) در سطح شهر اشاره و افزود: علت آتش سوزی وسایل اندازی گیری (کنتور) استفاده همزمان چندین وسایل سرمایشی بوده که با بالارفتن دمای هوا و تک فاز بودن وسایل اندازه گیری و فشار زیاد به سیم های برق این اتفاقات رخ داده است.

رئیس ادراه برق شهرستان دهلران به شهروندان توصیه کرد در زمان پیک مصرف از وسایل غیر ضروری برقی استفاده نکنند و از وسایل برقی سرمایشی مخصوص مناطق گرمسیر با کلاس انرژی A یا A+ استفاده کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکل با ۱۲۱ تماس بگیرند تا در کوتاه ترین زمان ممکن اکیپ به محل اعزام شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران از آمادگی مراکز درمانی شهرستان خبر داد و گفت: بیش از ۵۰ نفر با علائم گرمازدگی در چند روز گذشته به بیمارستان مراجعه کرده‌اند.

عبدالصاحب شریفی بر ضرورت ماندن در خانه تاکید و افزود: افرادی که احساس سر گیجه یا افت فشار می کنند حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند ضمن اینکه کودکان، افراد مسن و کسانی که مشکلات قبلی عروقی دارند در معرض نور آفتاب قرار نگیرند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه