جانسون: دنیا از جنگ اوکراین خسته شده است!


جانسون: دنیا از جنگ اوکراین خسته شده است!

بوریس جانسون گفت: ما نگران هستیم که اندکی خستگی از موضوع اوکراین در سراسر جهان در حال ظاهر شدن است.

به گزارش مهر، روسیا الیوم گزارش داد، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در تازه‌ترین اظهارات درباره بحران اوکراین گفت: جهان از موضوع اوکراین خسته شده است و اظهار خستگی و بی قراری مردم سراسر جهان در قبال موضوع اوکراین در حال بروز یافتن است.

جانسون که با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز مصاحبه می‌کرد، افزود: سفر به اوکراین و بازدید از این کشور به ویژه در شرایط سخت کنونی بسیار حائز اهمیت است. ما نگران هستیم که اندکی خستگی از موضوع اوکراین در سراسر جهان در حال ظاهر شدن است.


این اظهارات جانسون در حالی است که او روز جمعه برای دومین بار پس از آغاز عملیات نظامی روسیه، پس از سفر به کی یف با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین دیدار و رایزنی کرد.

نخست وزیر انگلیس در این نشست خبری گفت: روسیه غیرنظامیان را در اوکراین به صورت عمدی هدف قرار می‌دهد و این اقدام، جنایت جنگی محسوب می‌شود.

وی افزود: ما بر حمایت خود از اوکراین تأکید می‌کنیم و به تقویت تحریم‌ها علیه رژیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ادامه خواهیم داد.

جانسون تصریح کرد: ما نیازهای اوکراین را به حمایت مالی مستمر درک می‌کنیم و برای آزادسازی محموله‌های گندم اوکراین که توسط پوتین توقیف شده است، تلاش خواهیم کرد.

نخست وزیر انگلیس در پایان گفت: ما همراه با شرکای خود برای بازسازی اوکراین تلاش خواهیم کرد.

نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا روز جمعه در حاشیه مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ با انتقاد از نخست وزیر انگلیس، گفت: بوریس جانسون فقط به منظور انحراف افکار عمومی از مشکلات فزاینده کشورش به کی یف سفر می‌کند و در میان رهبران اروپایی در سفر اخیر به کی یف حضور نداشت.

نماینده روسیه همچنین افزود: او در خانه با مسائل زیادی مواجه است و حداقل باید گهگاه به شیوه‌ای مشکلات فراموش شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس