ضرورت الگوبرداری از سرود «سلام فرمانده» در زمینه غدیر و دهه امامت و ولایت


ضرورت الگوبرداری از سرود «سلام فرمانده» در زمینه غدیر و دهه امامت و ولایت

آیت الله حسینی گفت: وقتی کودکان و نوجوانان برای سرود «سلام فرمانده» عشق و علاقه خود را به درستی به نمایش گذاشتند، می توان در راستای مباحث امامت و ولایت نیز از این موضوع الگوبرداری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز در نشست ستاد گرامی داشت دهه امامت و ولایت ضمن تقدیر تشکر از نهادها و سازمان های فعال در حوزه ستاد غدیر، اظهار کرد: غدیر و امامت و ولایت ادامه نبوت اسلام و حفاظت و حراست از دین خدا است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: اگر غدیر نبود، امیرالمومنین علیه السلام و اهل بیت علیهم السلام نبودند و دین خدا از بین می رفت.

وی خاطرنشان کرد: امامت ادامه راه نبوت بوده و حفاظت و حراست از دین خدا محسوب می شود.

آیت الله حسینی یادآور شد: یکی از مراتب حفظ دین و قرآن ائمه اطهار علیهم السلام و امیرالمومنین (ع) است که دین را حفظ کرده اند.

امام جمعه یاسوج یادآور شد: برادران اهل سنت نیز قائل به امامت هستند اما شرایطی که آنها برای امامت قائل هستند با آن چیزی که شیعه و خدا قائل بوده، زمین تا آسمان است.

وی افزود: شیعه امام را منسوب به خدا، معصوم، صاحب علم لدنی و ... می داند که این متفاوت تر از شرایط مد نظر برادران اهل سنت است.

آیت الله حسینی با بیان اینکه مسئله امامت و ولایت موضوع مهم و اساسی بوده که امروز حمله ها و هجمه های سنگینی به مسئله امامت و ولایت و حتی خداوند متعال وارد می شود، ادامه داد: دشمنان در راستای اثرگذاری دین خدا و اولیای الهی شبهه ایجاد می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اگر در این زمینه کار و فعالیت نداشته باشیم و مسئله امامت و ولایت به درستی تبیین نشود همان طور که در طول تاریخ بشر خدا را فراموش کرد، ممکن است پیامبران و امامان را فراموش کنند که این نیازمند کار و تلاش است.

وی فعالیت در این زمینه را نیازمند کار تبلیغی، تبیینی، برگزاری جشن، شعر و دیگر فعالیت ها دانست و گفت: در زمینه شعر می توان شبیه سرود «سلام فرمانده» مباحث امامت و ولایت را انجام داد تا ماندگاری لازم را داشته باشد.

آیت الله حسینی اظهار کرد: وقتی کودکان و نوجوانان برای سرود «سلام فرمانده» عشق و علاقه خود را به درستی به نمایش گذاشتند، می توان در راستای مباحث امامت و ولایت نیز از این موضوع الگوبرداری کرد.

امام جمعه یاسوج افزود: باید نسبت به همه‌ مسائل ارزشی، دینی و ملی با برنامه ریزی عمل کنیم تا بتوانیم شاهد تاثیرات لازمه آنها در فضای عمومی جامعه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سرود «سلام فرمانده» با برنامه ریزی اصولی اثرگذاری لازم در جامعه به نمایش گذاشت، می توان در زمینه غدیر، امامت و ولایت نیز برنامه ریزی لازم را برای اثرگذاری بر عموم افراد جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان داشته باشیم.

آیت الله حسینی تبلیغات محیطی و آذین بندی ادارات و نهادها در ایام دهه ولایت و امامت و دیگر اعیاد و مناسبت های ملی و مذهبی را یک ضرورت دانست و گفت: جشن و سخنرانی نیز در ادارات به مناسبت عید ولایت و امامت برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن توصیه بر برگزاری یک جشن بزرگ با استفاده از ظرفیت های مردمی به مناسبت دهه امامت و ولایت، افزود: سرکشی از سادات نیز تاثیرگذار بوده و می توان با برنامه ریزی این کار را انجام داد.

وی برگزاری جشن برای جامعه هدف کمیته امداد، تجلیل از آنها و تهیه بسته فرهنگی را نیز تاثیرگذار دانست و گفت: همه ائمه اطهار علیهم‌السلام از امام علی علیه السلام گرفته تا حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف همه امام ما هستند و اگر ما نسبت به آنها شناخت نداشته باشیم و بمیریم، مرگ ما مرگ جاهلی بوده و چنین انسانی مشرک و کافر بوده و از دین بهره ای نبرده است.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !