افزایش لفاظی های افراطی و پوپولیستی علیه مسلمانان در غرب


افزایش لفاظی های افراطی و پوپولیستی علیه مسلمانان در غرب

گزارش اخیرا منتشر شده از سوی سازمان ترکهای خارج از کشور و جوامع خویشاوند نشان می دهد که تعداد و شدت حملات ضد مسلمانان و نژادپرستانه در غرب از سال 2018 تا کنون به شدت افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «dailysabah»، گزارش اخیرا منتشر شده از سوی سازمان ترکهای خارج از کشور و جوامع خویشاوند نشان می دهد که تعداد و شدت حملات ضد مسلمانان و نژادپرستانه در غرب افزایش یافته است.

این گزارش که از سال 2018 به زبان‌های ترکی، انگلیسی، آلمانی و فرانسوی تهیه شده و به تازگی منتشر شده است، خاطرنشان می‌کند که احساسات ضد مسلمانان در غرب به ویژه با افزایش لفاظی‌های راست افراطی و پوپولیستی در حال افزایش است.

این گزارش در سال 2021 در مجموع 316 حمله را ثبت کرد که شامل 132 حمله به ترک های مقیم آلمان، 43 مورد در هلند و 38 حمله در فرانسه بود.

بر اساس این گزارش 163 مورد از این حملات با انگیزه اسلام هراسی، 116 مورد با انگیزه نژادپرستی و 33 مورد توسط حامیان گروه های تروریستی انجام شد.

در حالی که تعداد ترک های مسلمان که در حملات با انگیزه نژادپرستانه مجروح شدند در سال 2020 بر اساس آماز 36 نفر بود، این تعداد در سال 2021 به 45 نفر افزایش یافت.

همچنین 22 حمله آتش‌سوزی در سال گذشته ثبت شد، از جمله شش مورد هدف قرار دادن مساجد، دو مورد علیه مغازه‌های متعلق به ترک ها، 11 خودرو، چهار ساختمان، بناهای تاریخی و دفاتر نمایندگی در کشورهای خارجی.

عبدالله ارن، رئیس سازمان ترکهای خارج از کشور و جوامع خویشاوند در این باره گفت : در همین حال، حملات راست افراطی در آلمان در پنج سال گذشته 250 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این حملات بیشتر ناشی از افزایش لفاظی های راست افراطی بوده است.

ارن گفت : مسلمانان ستیزی، مهاجرت ستیزی و بیگانه هراسی یک بیماری جدی است که بارها در اروپا ظاهر شده است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا