طرز تهیه مافین گوشت


طرز تهیه مافین گوشت

مافین گوشت یکی از انواع پیش غذاهای بسیار شیک و مجلسی بین المللی است که با ترکیبات متنوعی تهیه می شود

طرز تهیه مافین گوشت
مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ ۲ عدد
آرد ۱ پیمانه
ماست ½ پیمانه
روغن مایع ½ پیمانه
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
نمک ۱ پنس
مواد میانی مافین
گوشت چرخ کرده ۱۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد
فلفل دلمه ای ۱ عدد کوچک
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق مرباخوری
پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه مافین گوشت

مرحله اول

برای تهیه مافین گوشت خوشمزه در ابتدای کار مواد میانی را آماده می کنیم، برای این منظور پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و پیاز را به همراه مقداری روغن مایع به تابه می افزاییم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس مقداری زردچوبه به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا خامی زردچوبه گرفته شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم.

مرحله سوم

پس از اینکه گوشت تغییر رنگ داد، فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد کرده و به همراه رب گوجه فرنگی و مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شود.

مرحله چهارم

در این مرحله تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا مواد خنک شوند. در همین حین برای تهیه خمیر مافین، تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست و حجیم شود.

مرحله پنجم

حالا بکینگ پودر را به همراه ماست و روغن مایع به کاسه اضافه کرده و مواد را کمی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه نمک و آرد را اضافه کرده و تا حدی که بافت مواد یکدست شود هم زدن را ادامه می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم گرم شود. در ادامه قالب مافین را با کمی روغن مایع چرب می کنیم، سپس کپسول های مافین را درون قالب قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا یک چهارم حجم قالب ها را از مایه مافین پر می کنیم و مقداری از مواد گوشتی روی مایه مافین می ریزیم. در ادامه روی مایه گوشتی را با کمی مایه مافین پر می کنیم، سپس قالب را درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم مافین ها بپزند.

مرحله هشتم

پس از گذشت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه فر را خاموش کرده و چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی مافین ها طلایی شود. در نهایت مافین ها را از فر خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

منبع :chichakfood

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس