طرز تهیه فتوچینی با میگو


طرز تهیه فتوچینی با میگو

فتوچینی با میگو یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که ترکیبی از یک غذای دریایی با یک غذای ایتالیایی می باشد

طرز تهیه فتوچینی با میگو
مواد لازم برای ۴ نفر
فتوچینی ۴۰۰ گرم
پوره گوجه فرنگی ۱ لیوان
میگو ۳۰۰ گرم
جعفری ۱۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد متوسط
خامه ترش ۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه ۲ عدد
زست لیمو ترش تازه ۱ قاشق چایخوری
فلفل دلمه ای ۱ عدد
کره ۲۰ گرم
سیر ۴ حبه
فلفل چیلی، پودر آویشن و پاپریکا به مقدار کافی
نمک، اورگانو و پولبیبر به مقدار کافی

طرز تهیه فتوچینی با میگو

مرحله اول

برای تهیه فتوچینی با میگوی خوشمزه ابتدای کار پوست سیر را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه جعفری را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود.

مرحله دوم

حالا جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و سیر را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله میگو را به همراه جعفری خرد شده، فلفل سیاه و نمک به تابه اضافه می کنیم، سپس پوست لیمو ترش تازه را با دندانه های ریز روی میگو رنده می کنیم و پس از آن تفت می دهیم تا میگو کمی سرخ شود.

مرحله چهارم

در این مرحله میگو را از تابه خارج می کنیم، سپس پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم و پس از آن به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله پنجم

حالا پیاز را به همراه فلفل دلمه ای درون همان تابه که میگو را تفت دادیم اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه گوجه فرنگی را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله گوجه فرنگی ها را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم تا پوره شوند. در ادامه فلفل چیلی را به همراه پودر آویشن، پاپریکا، نمک، اورگانو و پولبیبر به مخلوط فلفل دلمه ای اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر ادویه ها آزاد شود.

مرحله هفتم

حالا پوره گوجه فرنگی را به مواد اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا گوجه فرنگی سرخ شود. در ادامه آب لیمو ترش تازه را به همراه خامه ترش به سس اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله هشتم

در این مرحله میگو را به سس گوجه فرنگی اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه یک قابلمه حاوی آب روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد.

مرحله نهم

حالا فتوچینی را به آب جوش اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه زمانی که فتوچینی پخته شد آنرا درون آبکش می ریزیم و آبکشی می کنیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود.

مرحله دهم

در نهایت فتوچینی را به مواد اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه فتوچینی با میگو را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه گوجه فرنگی خشک، جعفری خرد شده و پنیر پارمزان سرو می کنیم. نوش جان.

منبع :kitchen

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک تولد به خواهر اردیبهشت ماهی + عکس نوشته زیبا تبریک تولد