طرز تهیه کاچی پسته


طرز تهیه کاچی پسته

کاچی پسته یکی از انواع دسرهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با ترکیبات متنوعی پخته می شود

طرز تهیه کاچی پسته
مواد لازم برای ۴ نفر
آرد گندم ۱ لیوان
پودر پسته ½ لیوان
شکر ۱ لیوان
زعفران دم کرده ۵ قاشق غذاخوری
آب ۴ لیوان
گلاب ۴ قاشق غذاخوری
روغن مایع ½ لیوان سرخالی
پودر دارچین، هل و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه کاچی پسته

مرحله اول

برای تهیه کاچی پسته به روش مجلسی در ابتدای کار آرد را درون یک تابه مناسب الک می کنیم، سپس تابه روی حرارت ملایم قرار داده و آرد را به آرامی تفت می دهیم تا کمی تغییر رنگ دهد و بوی خامی آن به طور کامل گرفته شود.

مرحله دوم

پس از اینکه خامی آرد گرفته شد، روغن مایع را اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بافت مواد یکدست شود. در صورت تمایل برای خوشمزه تر شدن کاچی می توانیم ۱ قاشق روغن محلی یا کره نیز به تابه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آب را به تابه اضافه می کنیم و به صورت متداوم مواد را هم می زنیم تا آرد گلوله نشود. برای اینکه بافت کاچی در پایان پخت کاملا یکدست باشد و هیچ گلوله آردی در آن وجود نداشته باشد، می توانیم مواد را با همزن دستی نیز مخلوط کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه بافت مواد یکدست شد، شکر را به تابه اضافه می کنیم و به همزن ادامه می دهیم تا شکر کاملا ذوب شود. در ادامه پودر دارچین، هل و فلفل سیاه را به تابه اضافه کرده و کمی مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد ترکیب شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله گلاب را به همراه زعفران دم کرده به تابه می افزاییم و به هم زدن مواد ادامه می دهیم تا رنگ مواد یکدست شود. در ادامه پودر پسته را به تابه اضافه می کنیم و کمی مخلوط می کنیم تا بافت مواد یکدست شود.

مرحله ششم

در نهایت حرارت زیر تابه را کم می کنیم و اجازه می دهیم کاچی به غلظت مناسب برسد. پس از اینکه غلظت کاچی تقریبا شبیه به غلظت فرنی شد، آنرا درون ظرف مورد نظرمان می کشیم و پس از تزیین، سرو می کنیم.

منبع :mahbanooofood

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403