تراکم مرغداری‌های قم چندبرابر متوسط کشوری است


تراکم مرغداری‌های قم چندبرابر متوسط کشوری است

رکنا: رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: تراکم مرغداری‌های گوشتی قم 6 برابر و واحدهای تخم گذار نیز 8 برابر کشوری است و همین مساله تهدید و پیشگیری از بروز بیماری‌هایی مانند آنفلوآنزا را بیشتر از سایر استانها نموده است.

محمدرضا حاجی رضا روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید دامپزشکی قم، بیان کرد: استان قم در بخش امنیت غذایی به خصوص در حوزه دام و طیور وضعیت شاخصی در سطح کشور دارد.

وی اظهار داشت: قم با وجود اینکه نیم درصد اراضی زارعی و کشاورزی کشور را داراست اما ۲ درصد دام و طیور مورد نیاز کشور در این استان تولید و عرضه می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم ادامه داد: در حوزه نرم و سخت افزاری طی سالهای گذشته شاهد روند موفقیت آمیزی در قم بوده ایم و تولیدکنندگان این استان گام های امیدوارکننده ای در مسیر صادرات و معرفی محصولات برداشته اند.

وی بیان کرد: شهرک دامشهر قم با دارا بودن یک هزار و ۲۰۰ واحد دامپروری یکی از بزرگترین باراندازهای دام در کشور است که سالانه ۸۰۰ هزار راس دام وارد آن می شود، به همین منظور مساله سلامت و پیشگیری از بیماری مورد اهتمام است.

حاجی رضا اظهار داشت: کنترل و پیشگیری از بیماری های دام و طیور و حفظ سلامت جامعه، دو اولویت اصلی و مهم استان قم در حوزه دامپزشکی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم تصریح کرد: امید می رود ارتباط موثر و مفید با تشکل و تعاونی های کشاورزی و دامپروری در دوره جدید مدیریت دامپزشکی قم ارتقا یابد.

وی ادامه داد: حفظ و تضمین سلامت مواد غذایی به همراه مردم محوری و ارتباط تعریف شده بین دامپزشکی با دامداران و کشاورزان در اولویت دامپزشکی قم باشد.

طی این آیین از خدمات ۱۴ ساله مهدی رفیعی محمدی تقدیر و حسن توحیدی مهر به عنوان مدیرکل جدید دامپزشکی قم معارفه شد.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس