طرز تهیه پاکوره هندی


طرز تهیه پاکوره هندی

پاکوره هندی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مخصوص کشور هند است که با مواد متنوعی تهیه می شود

طرز تهیه پاکوره هندی
مواد لازم برای ۴ نفر
آرد سفید ۱ پیمانه
آرد نخود خام ½ پیمانه
پودر مایه خمیر فوری ۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری
پیازچه ۵۰ گرم
تره ۵۰ گرم
جعفری ۵۰ گرم
گشنیز ۵۰ گرم
آب ولرم ۱ پیمانه
پودر سیر ½ قاشق چایخوری
پودر پیاز ۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز ½ قاشق چایخوری
فلفل سیاه ½ قاشق چایخوری
زردچوبه ۱ قاشق چایخوری
نمک و روغن به مقدار کافی

دستور پخت پکوره هندی

مرحله اول

برای تهیه پاکورا هندی تند ابتدا آرد سفید را به همراه آرد نخود خام، پودر خمیر مایه فوری و بکینگ پودر را داخل یک کاسه بزرگ با هم ترکیب می کنیم، سپس آب ولرم را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله پودر سیر را به همراه پودر پیاز، فلفل قرمز، فلفل سیاه، زردچوبه، مقداری نمک و ادویه های دلخواه خود به دیگر مواد اضافه می کنیم و مواد را کمی مخلوط می کنیم تا ادویه ها با دیگر مواد یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا پیازچه، جعفری، گشنیز و تره را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم، سپس به مایه پاکوره اضافه می کنیم. در ادامه مایه پاکوره را به خوبی ترکیب می کنیم تا سبزیجات و دیگر مواد کاملا مخلوط و یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا مایه پاکوره را در وسط کاسه جمع می کنیم و روی کاسه را با سلفون یا پارچه حوله ای می پوشانیم. در ادامه کاسه را به مدت یک ساعت در جای گرم قرار می دهیم تا مایه پاکوره استراحت کند و به طور کامل عمل بیاید.

مرحله پنجم

پس از اینکه مایه پاکوره به خوبی استراحت کرد، یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و به اندازه ای روغن داخل تابه می ریزیم که پاکوره ها رد روغن شناور باشند. حالا به اندازه گردو از مایه پاکوره بر می داریم و با دست شکل می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله پاکوره ها را داخل روغن داغ می اندازیم و اجازه می دهیم با حرارت ملایم سرخ شوند. در ادامه پاکوره ها را داخل توری فلزی قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود، سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

منبع :img from instagram.com/moradpoor_

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان