عذرخواهى متفاوت بانکى پور از اظهارات جنجالى اش درباره ازدواج دختران ایرانى با شیعیان خارجى!


باشگاه خبرنگاران: آقای بانکی‌پور گفت که صحبت‌هایم در مورد ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در رسانه‌ها تقطیع شده است. این گفته رئیس کمیسیون مشترک قانون جوانی جمعیت در نشست علنی امروز مجلس است؛ خبرگزاری ایسنا دیروز به نقل از آقای...

باشگاه خبرنگاران: آقای بانکی‌پور گفت که صحبت‌هایم در مورد ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در رسانه‌ها تقطیع شده است.
این گفته رئیس کمیسیون مشترک قانون جوانی جمعیت در نشست علنی امروز مجلس است؛ خبرگزاری ایسنا دیروز به نقل از آقای بانکی‌پور گفته که برای دختران مجرد بالای ۳۰ سال دو پیشنهاد «ازدواج با همسالان و ازدواج بین‌المللی» وجود دارد.
او در این خبر درباره ایده ازدواج بین‌المللی پیشنهاد داده است «این قشر از دختران مجرد با توجه به کمبود پسر مجرد در کشور با مسلمانان و شیعیان علاقه‌مند به ایران ازدواج کنند؛ از این طریق نه تنها توسعه فرهنگی اتفاق افتاده و ارتباطات بین‌المللی تقویت می‌شود، بلکه این نسبیت به هم ریخته در کشور نیز بر طرف می‌شود.»
اگرچه این نماینده مجلس در مورد ازدواج با همسالان گفته «به نظر روانشناسان سن شناسنامه‌ای ملاک تصمیم نیست و ملاک، سن ظاهری و عقلی افراد است؛ افراد به ازدواج هم‌سالان که از گذشته هم وجود داشته و اتفاقاً ازدواج موفقی هم است، روی بیاورند. دختر حتی می‌تواند با فردی یک یا دو سال کوچکتر خود هم ازدواج کند به شرط آنکه شکسته نشده باشد و نشاط خود را حفظ کرده باشد.»
آقای بانکی‌پور در نشست علنی امروز گفت که سخنرانیش در یک جلسه غیررسانه‌ای و آکادمیک تقطیع شده؛ این در حالی است که خبر منتشر شده در خبرگزاری ایسنا نوشته این خبر در قالب یک گفت‌وگوست.
بر اساس آماری که این نماینده مجلس به استناد سرشماری سال ۹۵ ارائه داده، گروه سنی بانوان بالای ۳۰ سال حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است و ۷۰۰ هزار نفر خانم هم یا جدا شدند یا همسرشان را از دست دادند.
آقای بانکی‌پور گفت «حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر مجرد ۳۰ تا ۵۰ ساله وجود دارد که اگر بخواهند طبق عرف ازدواج‌ها با فردی متوسط پنج سال بزرگ‌تر از خود ازدواج کنند، این تعداد پسر مجرد وجود ندارد؛ بیشترین نگرانی ما ویژه این گروه سنی از جمعیت است.»
رئیس کمیسیون مشترک قانون جوانی جمعیت امروز در نشست علنی مجلس گفت با وجود قانون، به فرزندان برخی خانم‌ها که با اندیشمندان خارج از کشور ازدواج کرده بودند، شناسنامه ایرانی ندادند.
او توضیح داد که در جلسه اخیرش گفته «وقتی اندیشمندانی داریم که از نظر اعتقادی و اخلاقی با فرهنگ ما همسو هستند، به انقلاب علاقه دارند و با بانوی ایرانی ازدواج کردند، نباید شرایط را برایشان سخت کنیم.»
رئیس کمیسیون مشترک قانون جوانی جمعیت پس از واکنش به اعتراض برخی نمایندگان مجلس در نشست علنی، «از طرف رسانه‌هایی که حرف‌هایش را تقطیع کردند، از زنانی که آزرده شدند عذرخواهی کرد.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور