طرز تهیه فلافل لبنانی


طرز تهیه فلافل لبنانی

فلافل لبنانی همانطور که از نامش مشخص است یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار کشور لبنان است

طرز تهیه فلافل لبنانی

مواد لازم برای تهیه فلافل لبنانی

مواد لازم برای ۸ نفر
نخود ۲ پیمانه
لپه باقالی زرد ۱ پیمانه
سبزی معطر ۱ پیمانه
پیاز ۱ عدد
سیر ۳ تا ۴ حبه
نمک، فلفل سیاه و تخم گشنیز به مقدار کافی
زیره و زردچوبه به مقدار کافی
آب سرد ¼ پیمانه
بکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری


مرحله اول

برای تهیه فلافل لبنانی خوشمزه ابتدای کار نخود را به همراه لپه باقالی می‌شوییم، سپس درون یک کاسه حاوی آب اضافه می‌کنیم. در ادامه اجازه می‌دهیم حبوبات به مدت ۲۴ ساعت درون آب بمانند تا کاملا خیس بخورند.



مرحله دوم

حالا برای این که نفخ حبوبات بهتر گرفته شود، در طی ابن مدت ۳ تا ۴ بار آب درون کاسه را عوض می‌کنیم. در ادامه پس از گذشت این زمان حبوبات را درون آبکش می‌ریزیم تا آب اضافی شان خارج شود، سپس درون چرخ گوشت می‌ریزیم.


مرحله سوم

در این مرحله سبزی معطر (گشنیز، جعفری و کمی نعنا) را می‌شوییم، سپس درون آبکش قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم آب اضافی شان خارج شود. در ادامه پوست سیر و پیاز را جدا می‌کنیم، سپس می‌شوییم و به ۴ قسمت تقسیم می‌کنیم.

مرحله چهارم

حالا حبوبات چرخ شده را به همراه سبزیجات معطر، سیر، پیاز، نمک، فلفل سیاه، تخم گشنیز، زیره و زردچوبه درون غذاساز می‌ریزیم، سپس آب سرد را به آن اضافه کرده و میکس می‌کنیم تا مواد به خوبی با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله مایه فلافل را درون یک کاسه مناسب می‌ریزیم، سپس بکینگ پودر را به آن اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می‌پوشانیم، سپس درون یخچال قرار می‌دهیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می‌دهیم مایه فلافل به مدت ۱ ساعت استراحت کند تا مزه‌ها با هم ترکیب شوند. در ادامه پس از گذشت این زمان یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم، سپس به اندازه‌ای که فلافل‌ها درون آن شناور بمانند روغن اضافه می‌کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می‌دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس فلافل‌ها را با قالب مخصوص فلافل فرم می‌دهیم، سپس درون روغن داغ قرار می‌دهیم. در ادامه اجازه می‌دهیم دو طرف فلافل‌ها کاملا سرخ و مغز پخت شوند.

مرحله هشتم

در نهایت فلافل‌ها را از قابلمه خارج می‌کنیم، سپس روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار می‌دهیم تا روغن اضافی اش خارج شود. در آخر فلافل‌ها را به همراه نان باگت، خیارشور، گوجه فرنگی و کاهو سرو می‌کنیم. نوش جان.






منبع:sarahp

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟