طرز تهیه پاچانگا


طرز تهیه پاچانگا

پاچانگا یکی از انواع پیش غذاهای ساده و خوشمزه کشور ترکیه است که با ترکیبات متنوعی درست می شود

طرز تهیه پاچانگا
مواد لازم برای ۴ نفر
خمیر یوفکا ۸ عدد
گوجه فرنگی ۴ عدد
فلفل سبز ۴ عدد
پنیر چدار رنده شده ۱ فنجان
کالباس ۲۰۰ گرم
آرد سوخاری ۱ لیوان
تخم مرغ ۳ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
پولبیبر و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه پاچانگا

مرحله اول

برای تهیه پاچانگا به روش ترکیه ای در ابتدای کار فلفل سبز و گوجه فرنگی ها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک ورق خمیر یوفکا روی سطح کار قرار می دهیم و با یک قلموی نمناک سطح خمیر را نمدار می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری از گوجه فرنگی و فلفل سبز خرد شده را در وسط خمیر یوفکا قرار می دهیم، سپس یک ورق کالباس روی مواد قرار می دهیم. در ادامه به مقدار دلخواه پنیر چدار رنده شده روی کالباس می ریزیم.

مرحله سوم

حالا لبه های نان را تا می زنیم و آنرا به شکل دلخواه جمع می کنیم. تمام نان ها را به همین صورت آماده می کنیم، سپس یک تابه گود روی حرارت قرار داده و به اندازه ای روغن اضافه می کنیم که نان ها هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند.

مرحله چهارم

در این مرحله تخم مرغ ها را به همراه مقداری پولبیبر، نمک و فلفل سیاه درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با چنگال هم می زنیم تا بافت تخم مرغ ها یکدست شود. در ادامه آرد سوخاری را در یک کاسه دیگر می ریزیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، نان ها را ابتدا درون تخم مرغ و بعد درون آرد سوخاری می غلطانیم تا کاملا کاور شوند، سپس درون روغن داغ می اندازیم. پس از اینکه یک سمت نان ها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم.

مرحله ششم

در این مرحله پس از اینکه هر دو سمت پاچانگاها به صورت یکدست سرخ شد، آنها را از تابه خارج کرده و روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. در آخر این پیش غذای خوشمزه را به همراه سس کچاپ سرو می کنیم.

منبع :birdilimsunum

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403