تذکرات شفاهی نمایندگان درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت و افزایش حقوق بازنشستگان


تذکرات شفاهی نمایندگان درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت و افزایش حقوق بازنشستگان

نماینده صومعه سرا در مجلس در تذکری از کمیسیون اجتماعی خواست تا روند بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت را تسریع کند.

تذکرات شفاهی نمایندگان درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت و افزایش حقوق بازنشستگان

به گزارش راهبرد معاصر؛ سید کاظم دلخوش اباتری نماینده صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه در تذکری شفاهی خطاب به رئیس جمهور گفت: بنا بود آیین نامه قانون بودجه 1401 ظرف مدت یک ماه نوشته شود، اما هنوز روز زمین مانده است، بنابراین از آقای رئیسی که پیوسته به دنبال حل مشکل فقرا و روستاییان هستند، می‌خواهم به این موضوع ورود کنند، ضمن اینکه هنوز هم سهمیه قیر داده نشده و این در حالی است که چندماه آینده بارندگی را در پیش داریم، بنابراین رئیس جمهور باید دستور دهد تا قانون اجرا شود.

وی در بخش دیگری از تذکر خود بیان کرد:طرح ساماندهی نیروهای قراردادی، شرکتی و طرحی در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار دارد که ما پیشنهاداتی نیز پیرامون آن مطرح کردیم، چشم این افراد به عملکرد کمیسیون اجتماعی است، بنابراین از آقای مصری می خواهم به عنوان فردی که هم فعالیت در کمیسیون اجتماعی و هم به عنوان وزیر کار را در کارنامه خود دارد کمک کند تا به سرعت این طرح در دستور کمیسیون اجتماعی قرار گیرد.

نماینده صومعه‌سرا در مجلس در ادامه تذکرات خود ضمن قدردانی از هیات تطبیق مقررات برای پیگیری افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تصریح کرد: این هیات شنبه گذشته پیرامون بررسی این موضوع جلسه ای برگزار کرد و فردا نیز در این خصوص جلسه دارد، امیدواریم با حل این مشکل هم مجلس و هم مردم را خوشحال کند.

دلخوش گفت: نیروهای طرحی در وزارت بهداشت و درمان در دوران کرونا جان خود را گذاشتند، اما الان آنها را پراکنده کرده اند، بنابراین انتظار می ‌رود وزارت بهداشت در این زمینه به درستی عمل کرده و مانع از اخراج آنها شود.

وی با بیان اینکه آیین نامه اجرای رتبه بندی فرهنگیان در حال تدوین است، گفت:از مجلس می‌خواهیم که برای نظارت بر روند اجرای این مهم یک نفر را به عنوان مامور جهت نظارت بر این بخش معرفی کند.

*پرداخت مستمری بازنشستگان با عدالت همخوانی ندارد

در ادامه جلسه علنی امروز محمدصالح جوکار نماینده یزد در مجلس در تذکر شفاهی خود گفت:قانون رتبه‌بندی معلمان به تصویب مجلس رسید و مجلس برای اجرای آن در قانون بودجه 1401، 38 هزار میلیارد تومان منابع در نظر گرفت اما هنوز آیین‌نامه اجرایی آن به تصویب نرسیده هر چند قرار بود تا 23 خرداد ماه آیین‌نامه اجرایی قانون در اختیار فرهنگیان قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از تذکر خود اظهار کرد:مصوبه شورای عالی کار و افزایش 38 درصدی مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی از دیگر موضوعات قابل توجه است، متأسفانه هیأت وزیران مصوب کرده به صورت پلکانی برداشت انجام شود لذا بر اساس نظام پرداخت، بازنشستگان باسابقه و کسانی که بیمه بالایی پرداخت می‌کردند، دریافتی مناسبی ندارند و با عدالت با آنها رفتار نشده است.

*قیمت‌ها ساعتی افزایش می ‌یابد و دولت برنامه ای برای کنترل تورم ندارد

همچنین صدیف بدری نماینده اردبیل در مجلس در تذکری خطاب به رئیس جمهور و وزرای اقتصادی، گفت: همان طور که پیش بینی می‌شد در مردمی سازی یارانه ها زیرساخت ها فراهم نشد و قیمت ها بی رویه بالا رفت و همچنان بالا می رود و ساعتی شاهد افزایش قیمت ها هستیم؛ دولت فکر کنترل تورم نیست و مردم به بهانه مردمی سازی یارانه ها زیر فشار اقتصادی له می شوند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس در تذکر دیگری درباره وضعیت بازنشستگان گفت: افسران دیروز توسعه اقتصادی کشور امروز دچار مشکلات فراوان معیشتی هستند و شرمنده خانواده خود شده اند، از رئیس جمهور می خواهم هرچه سریع تر براساس قانون موضوع یکسان سازی حقوق بازنشستگان را انجام دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس