کوناشنکوف: بیش از 50 ژنرال و افسر اوکراینی در یک حمله موشکی کشته شدند


کوناشنکوف: بیش از 50 ژنرال و افسر اوکراینی در یک حمله موشکی کشته شدند

سخنگوی وزارت دفاع روسیه تایید کرد در یکی از حملات موشکی این کشور به مقر افسران اوکراینی بیش از ۵۰ ژنرال و افسر نظامی کشته شدند.

«ایگور کوناشنکوف» در خصوص حملات موشکی تازه روسیه به مقر نظامیان روسیه اعلام کرد در یکی از این حملات موشکی بیش از ۵۰ ژنرال و افسر اوکراینی کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیرو‌های روس یک پست فرماندهی اوکراین را در حالی که افسران ارشد ارتش در حال برگزاری جلسه بودند هدف قرار دادند. این حمله نزدیک «دنیپرو» چهارمین شهر بزرگ اوکراین بود که طی آن از راکت‌های «کالیبر» دریا پایه استفاده کرده است.

در تحولی دیگر در رابطه با جنگ روسیه او اوکراین، یک مقام ارشد روسیه استفاده روسیه از جنگنده برتری هوایی «سوخو-۵۷» و سلاح لیزری در نبرد با اوکراین را تایید کرد.

«یوری بوریسوف» معاون نخست وزیر روسیه تایید کرد که جنگنده‌های برتری هوایی رادارگریز نسل پنجم روسی سوخو-۵۷ در ماموریت‌های رزمی در اوکراین مورد استفاده قرار گرفتند.

این درحالی است که دبیرکل ناتو امروز(یکشنبه) در باره نبرد روسیه و اوکراین اظهار داشت که جنگ اوکراین ممکن است سال‌ها طول بکشد. دبیر کل ناتو با تاکید بر لزوم تداوم حمایت‌های نظامی کشور‌های اروپایی از اوکراین، اعلام کرد عرضه تسلیحات پیشرفته به کی‌یف، احتمال آزادسازی منطقه دونباس از کنترل روسیه را افزایش می‌دهد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بیست و چهارم فوریه در واکنش به درخواست کمک در جمهوری‌های دونباس، یک عملیات ویژه نظامی را اعلام کرد. پوتین تاکید کرد مسکو برنامه‌ای برای اشغال اراضی اوکراین ندارد و در صدد غیرنظامی کردن و نازی زدایی در این کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش