رسیدگی به مهاجرت غیرقانونی و مرگبار مرد تهرانی به هلند در دادسرای جنایی


رسیدگی به مهاجرت غیرقانونی و مرگبار مرد تهرانی به هلند در دادسرای جنایی

رسیدگی به حادثه مرگبار مهاجرت غیرقانونی مرد تهرانی به هلند که در یونان دچار حادثه شدند، در شعبه هشتم دادسرای امور جرائم جنایی کلید خورد.

به گزارش مشرق، صبح امروز یکشنبه ۲۹ خردادماه، رسیدگی به پرونده خروج غیرقانونی و مرگبار ۲ مرد جوان از کشور در دستور کار محمدامین تقویان؛ بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جرائم جنایی قرار گرفت.

در گام نخست مشخص شد، اواخر سال ۱۳۹۹، مرد جوان به همراه یکی از اعضای خانواده‌اش به قصد مهاجرت به کشور هلند به صورت غیرقانونی به کشور ترکیه رفته و پس از وارد شدن به یونان دچار حادثه مرگباری شدند.

از سوی دیگر بررسی‌ها نشان داد، مهاجران پس از ۳ روز پیاده‌روی طاقت‌فرسا در جنگل و کوه‌های یونان با یک مرد افغانستانی آشنا شدند و ساعت ۱۱ شب قصد عبور از آب‌های سرد رود "اوروس" را داشتند.

تحقیقات مشخص کرد، مرد افغانستانی پس از وارد شدن به رودخانه به دلیل سرد بودن آب، دچار سکته شده و فوت کرد و همسفر دیگر مرد جوان در جریان خروشان آب، غرق و جنازه وی مفقود و تا امروز کشف نشده است؛ این در حالی بود که مرد جوان با خوش‌شانسی از حادثه مرگبار نجات پیدا کرد.

مرد جوان که از حادثه مرگبار نجات پیدا کرده بود به ایران بازگشت اما با شکایت خانواده همسفرش در شعبه هشتم دادسرای امور جرائم جنایی توسط بازپرس پرونده هدف تحقیق قرار گرفت.

در تحقیقات تکمیلی مشخص شد، مرد جوان و متوفی از طریق یک کانال تلگرامی راه‌های مهاجرت غیرقانونی را آموزش دیدند و ادمین‌های این کانال به صورت روزانه و آنلاین در یونان و ترکیه به مهاجران جهت عبور از رود "‌اوروس‌" کمک می‌کردند.

تحقیقات درخصوص این پرونده توسط محمدامین تقویان؛ بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جرئم جنایی قرار دارد و کارآگاهان اداره آگاهی برای شناسایی ادمین‌های کانال مذکور وارد عمل شده‌اند.

منبع: تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022