طرز تهیه مربای قیسی


طرز تهیه مربای قیسی

پارسینه: مربای قیسی یکی از انواع مرباهای ساده و قدیمی ایرانی است که با دستورهای متنوعی پخته می شود

طرز تهیه مربای قیسی
مواد لازم مربای قیسی
قیسی ۱ کیلوگرم
شکر ۴ لیوان
آب ۱٫۵ لیوان
جوهر لیمو ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه مربای قیسی

مرحله اول

برای تهیه مربای قیسی باید از قیسی نرم استفاده کنیم، در صورتی که قیسی ها خشک بودند، آنها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و اجازه می دهیم دو تا سه ساعت خیس بخورند تا به خوبی نرم شوند.

مرحله دوم

پس از اینکه قیسی ها نرم شدند، آنها را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه آب را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا بدون هم زدن آب اجازه می دهیم شکر به طور کامل حل شود، سپس حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم شربت به غلظت مناسب برسد. برای اینکه متوجه شویم غلظت شربت مناسب است، یک قاشق از آن بر می داریم.

مرحله چهارم

در این مرحله قاشق حاوی شربت را چند دقیقه درون فریزر قرار می دهیم تا خنک شود، سپس شربت را بین دو انگشت خود تست می کنیم. در صورتی که شربت حالت کشدار داشته باشد، یعنی به قوام رسیده است.

مرحله پنجم

حالا قیسی ها را به شربت اضافه کرده و حرارت را روی کمترین درجه قرار می دهیم تا قیسی ها به مدت ۳۰ دقیقه بپزند. در همین حین کف های روی سطح شربت را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم تا رنگ مربا شفاف تر شود.

مرحله ششم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و با دم کنی روی آنرا می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم یک شب به همین حالت باقی بماند. در نهایت مربا را درون ظرف درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

منبع :yeganeh_charandabi

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس