طرز تهیه دسر عیش السرایا


طرز تهیه دسر عیش السرایا

پارسینه: دسر عیش السرایا یکی از انواع دسرهای خوشمزه عربی است

طرز تهیه دسر عیش السرایا
مواد لازم دسر عیش السرایا
نان تست ۱۰ عدد
شیر ۴ لیوان
شکر ۴ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت ۴ قاشق غذاخوری
گلاب ۳ قاشق غذاخوری
خامه ۱۰۰ گرم
مواد لازم شربت بار
شکر ۱ لیوان
آب ½ لیوان
آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه دسر عیش السرایا

مرحله اول

برای تهیه دسر عیش السرایا ابتدا قسمت های خشک اطراف نان های تست را جدا می کنیم، سپس نان ها را به صورت مکعبی خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس تکه های نان را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا نان های تست را به خوبی تفت می دهیم تا برشته شوند، سپس نان ها را کنار می گذاریم. در صورت تمایل می توانیم به جای تفت دادن نان ها، آنها را در سینی فر قرار دهیم، سپس در فر گرم شده قرار دهیم تا نان ها برشته شوند.

مرحله سوم

در این مرحله شیر را به همراه شکر، نشاسته ذرت و خامه صبحانه داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مداوم هم میزنیم تا مواد غلیظ شوند.

مرحله چهارم

زمانی که مواد به غلظت مناسب رسیدند، گلاب را اضافه می کنیم و کمی ترکیب می کنیم تا مواد یکدست شوند، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه آب و شکر را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا صبر می کنیم تا شکر به آرامی درون آب حل شود. پس از اینکه شکر به طور کامل حل شد و کمی غلیظ شد، آب لیمو ترش و زعفران را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم شربت چند دقیقه دیگر بجوشد، سپس حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله در ظرفی که برای تهیه دسر در نظر گرفته ایم یک لایه نان تست می چینیم، سپس روی آن مقداری شربت داغ می ریزیم تا نان های تست خیس شوند، سپس در لایه ای بالایی از مخلوط شیر و خامه استفاده می کنیم.

مرحله هفتم

حالا روی دسر را با سلفون می پوشانیم و برای این اینکه دسر عرق نکند، روی سلفون چند سوراخ ایجاد می کنیم. در پایان دسر را در یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد. این دسر را می توانیم برای مجالس در لیوان به صورت یکنفره درست کنیم.

منبع :masir.ashpazi

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه