طرز تهیه پلمبیر وانیلی


طرز تهیه پلمبیر وانیلی

پارسینه: پلمبیر وانیلی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود

طرز تهیه پلمبیر وانیلی
مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ ۴ عدد
شیر داغ ۲ لیوان
شکر ۶ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین ۳ قاشق غذاخوری
آب سرد ½ لیوان
بستنی وانیلی ۲ لیوان
خامه صبحانه ۱ بسته
وانیل ۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه پلمبیر وانیلی

مرحله اول

برای تهیه دسر پلمبیر وانیلی در ابتدای کار پودر ژلاتین را با آب سرد درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت بخار آب قرار داده و به آرامی ترکیب می کنیم تا حالت اسفنجی پیدا کند. در ادامه سفیده و زرده تخم مرغ ها را جدا می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله سفیده تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به خوبی مخلوط می کنیم تا پف کند و در صورتی که کاسه را بر می گردانیم سفیده تخم مرغ از داخل کاسه بیرون نریزد.

مرحله سوم

حالا زرده تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه جداگانه می ریزیم و با همزن مخلوط می کنیم تا بافت مواد کشدار و کرم رنگ شود. در ادامه شیر داغ را کم کم به زرده تخم مرغ اضافه کرده و در همین حین مواد را مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط زرده تخم مرغ را کنار می گذاریم تا کمی خنک شود. در ادامه بستنی و خامه را در فضای محیط قرار می دهیم تا کمی نرم شوند، سپس به کاسه حاوی زرده تخم مرغ اضافه کرده و مواد را هم می زنیم تا یکدست شوند.

مرحله پنجم

حالا در صورت تمایل مقداری مغز گردو یا مغزیجات دیگر اضافه کرده و در حدی مخلوط می کنیم که مغزیجات درون مایه دسر پخش شوند. در ادامه سفیده تخم مرغ را کم کم به مایه دسر اضافه کرده و با لیسک مخلوط می کنیم تا بافت مواد یکدست شود.

مرحله ششم

در این مرحله قالب مورد نظرمان را با کمی روغن چرب می کنیم، سپس مایه دسر را درون قالب می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا سفت شود. پس از گذشت ساعت دسر را از یخچال خارج کرده و سرو می کنیم.

منبع :yeganeh_charandabi

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درگ بی ام و M3 تورینگ با 911 و R8؛ باشگاه 1000 اسب بخاری‌ها!