تاکید اردوغان بر حفظ روابط با رژیم صهیونیستی


تاکید اردوغان بر حفظ روابط با رژیم صهیونیستی

رئیس‌جمهور ترکیه در مکالمه‌ای با همتای صهیونیست خود بر حفظ روابط میان دو طرف تاکید کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، امروز (یک‌شنبه) در مکالمه‌ای با «اسحاق هرتزوگ» همتای صهیونیست خود، درباره روابط میان دو طرف بحث کرد.

به نوشته اسرائیل هیوم، هرتزوگ بار دیگر مدعی شد عوامل ایرانی برای آسیب رساندن به مسافران صهیونیست در ترکیه تلاش می‌کنند و ادعا کرد: «تهدید از جانب آن‌ها هنوز متوقف نشده است.»

هرتزوگ در بخشی دیگر از اردوغان به خاطر تلاش‌های ترکیه برای مبارزه با تروریسم قدردانی کرد. در مقابل رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز بر حفظ مذاکره درباره روابط و ادامه همکاری برای صلح و ثبات تاکید کرد.

اظهارات این مقام صهیونیست در حالی مطرح می‌شود که روسیه امروز اعلام کرد قصد دارد، به دنبال حملات مداوم جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و نقض تمامیت ارضی این کشور، در شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای را در محکومیت رژیم صهیونیستی ارائه کند.

رژیم صهیونیستی هفته گذشته در یک تجاوز هوایی تأسیسات نامشخصی را در جنوب دمشق هدف قرار داد. گفته می‌شود که این حمله یک غیرنظامی را مجروح کرده و خسارات مادی به بار آورده است، با این حال، پدافند هوایی سوریه اکثر موشک‌ها را رهگیری و سرنگون کرد.

از طرفی روز گذشته «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه، هشدار داد رجب طیب اردوغان به دنبال اسکان تروریست‌ها در شمال سوریه است. او گفت: «غرب وحشی یک کلمه هم در محکومیت تجاوزگری اخیر اسرائیل به تاسیسات غیرنظامی و فرودگاه غیرنظامی و هواپیما‌های غیرنظامی، علاوه بر هواپیما‌های وابسته به سازمان ملل، حرفی نزد، این واقعیتی است که ما در سوریه با آن روبرو هستیم.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک