وزیر آموزش و پرورش: با استاندارد‌های جدید به مدارس قدیمی ایراد می‌گیرند


وزیر آموزش و پرورش: با استاندارد‌های جدید به مدارس قدیمی ایراد می‌گیرند

وزیر آموزش و پرورش به صدور ۹۳۰ فقره اخطاریه و دستورالعمل ایمنی به آموزش و پرورش تهران واکنش نشان داد.

وزیر آموزش و پرورش: با استاندارد‌های جدید به مدارس قدیمی ایراد می‌گیرند

به گزارش راهبرد معاصر، «یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش، در مورد کمبود مدارس دولتی در مقطع دبستان و پیش دبستانی و مجبور شدن خانواده‌ها به ثبت‌نام فرزندان‌شان در مدارس غیردولتی که هزینه سنگینی برای آن‌ها دارد و راهکار این وزارتخانه برای حل مشکل توضیح داد: تعداد دبستان دولتی کم است و در تهران و در مناطق ۵ و ۶ به بالا کمبود مدارس در این مقطع وجود دارد. ما هم که در منطقه ۶ ساکن هستیم، می‌بیینم مدارس دولتی کم شده و بیشتر مدارس غیردولتی شده‌اند. من ندیده‌ام در دنیا مدارس ابتدایی خصوصی وجود داشته باشد، البته تا جایی که من دیده‌ام، شاید هم باشد، ولی آنچه مطالعات نشان می‌دهد این است که عمده مدارس ابتدایی دنیا دولتی هستند و این یک موضوعی است که باید روی آن بحث شود.

نوری در مورد فرسودگی مدارس و استفاده از فرصت تابستان و تعطیلی مدارس برای بهسازی و نوسازی آن‌ها گفت: اقداماتی انجام می‌دهیم و دولت هم اعتبارات خیلی خوبی گذاشته است و حتما در تهران و در سفر‌های ریاست جمهوری که به نقاط مختلف سفر کردند، قرار شد این مدارس به تدریج نوسازی انجام شود و در مجموع تابستان شلوغی خواهیم داشت.

عضو کابینه دولت مردمی در پاسخ به این سوال که آیا ترمیم معدل و مصوبات جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره کنکور آموزش و پرورش را دچار چالش نخواهد کرد، اظهار کرد: در واقع این مصوبه فرصتی را برای بچه‌هایی که جا مانده‌اند فراهم می‌کند. آموزش مجازی در برخی مناطق ما دسترسی‌ها را محدود کرد به این دلیل که خط ارتباطی نبود و یا خطوط قطع می‌شد یا حتی بعضی دانش آموزان تجهیزاتی که باید داشته باشند را نداشتند، اما در حال حاضر می‌توانند در کلاس حضوری شرکت کنند، آزمون بدهند و نمره واقعی خودشان را می‌گیرند. این موضوع خوب است و فرصت خوبی برای بچه‌هاست. به هرحال برای ما سخت هم شود ما باید این سختی را تحمل کنیم اگر قرار نیست ما این سختی را تحمل کنیم پس چه کسی می‌خواهد تحمل کند؟

وزیر آموزش و پرورش در واکنش به صحبت‌های دادستان تهران و گزارشات آتش نشانان که گفته است در دو سال گذشته حدود ۹۳۰ اخطار و دستورالعمل ایمنی به اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران صادر شده که متاسفانه اقدام مناسبی از سوی آموزش و پرورش صورت نگرفته است، توضیح داد: من می‌دانم تعدادی از مدارس از استاندارد‌هایی که آتش‌نشانی به خصوص اخیرا اعلام کرده و خیلی هم سختگیرانه است برخوردار نیستند، البته این سختگیری‌ها خوب است و ما باید امروز با همکاران صحبت کنیم تا ببینیم این اخطار‌ها دقیقا چند مورد است و آیا از چیزی که گفته شده کمتر است یا بیشتر. برخی مدارس ما قدمت زیادی دارند و احتمالا با استاندارد‌های جدید روی این مدارس ایراد گرفته می‌شود./ایلنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده ! / از ایرانی ها بهتر می رقصه !