آغاز کارگاه آموزشی افسران تیم‌های لیگ برتری در غیاب ماجدی و کامرانی فر


آغاز کارگاه آموزشی افسران تیم‌های لیگ برتری در غیاب ماجدی و کامرانی فر

کارگاه آموزشی افسران تیم‌های لیگ برتری در حالی آغاز شد که سرپرست فدراسیون غیبت داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، چهارمین دوره کارگاه آموزشی افسران امنیتی باشگاه های لیگ برتر از ساعت ۹ صبح امروز در هتل آکادمی فوتبال برگزار شد.

در افتتاحیه این کارگاه چهره هایی محمد حسین حمیسی (مدیر حراست فدراسیون فوتبال)، حسین امجدیان (جانشین فرماندهی یگان های ویژه فراجا)، جعفر شهیدی(مدیرکل حراست وزارت ورزش)، پریا شهریاری(مدیر فنی و توسعه سازمان لیگ)، سهیل مهدی(مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ)، آرش جابری(رییس و دبیر سازمان لیگ فوتسال)، داود رفعتی(افسر امنیتی AFC)، حجت الله بهمنی(مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ) و افسران امنیتی برخی باشگاه ها حضور داشتند.

طبق اعلام امیر فرشاد تفکری، مجری مراسم میرشاد ماجدی (سرپرست) و حسن کامرانی فر(دبیرکل) فدراسیون به دلیل حضور در جلسه ای فوری در مجلس شورای اسلامی نتوانستند در افتتاحیه این کارگاه شرکت کنند.

هیثم چامیزو، مدرس لبنانی الاصل استرالیایی AFC که سابقه همکاری به عنوان افسر امنیتی در باشگاه ملبورن ویکتوری را دارد، به عنوان مدرس در این کلاس حضور داشت.

پس از صحبت های ابتدایی حمیسی، مدیر حراست وزارت ورزش سخنرانی کرد.

شهیدی در سخنان خود اعلام کرد: یکی از مواردی که شورای امنیت روی آن تاکید کرده مسئله حفظ و امنیت از طرف افسران امنیتی خود باشگاه ها است. اگر افسر امنیتی بتواند کار خود را به بهترین شکل انجام بدهد ، دیگر شاهد مسائلی مثل اتفاقاتی که در بازی تراکتور و پرسپولیس رخ داد نخواهیم بود. باید افسر امنیتی با ایجاد رفاقت و دوستی با بازیکنان برای آنها اطمینان خاطر ایجاد کند‌‌. اگر در مسابقات بین المللی یک باشگاه افسر امنیتی نداشته باشد، جریمه مالی می‌شود. باید از حضور افسران امنیتی برای نشان دادن فوتبال پاک و لذت بردن مردم استفاده کرد. اکنون کرونا تمام شده و ما ۳۰ درصد حضور تماشاگران در ورزشگاه داریم که خواهش کردم از وزیر ورزش این میزان به ۷۰ درصد برسد.
خواهش می کنم افسران روی کار خود متمرکز باشند و فقط دنبال رفت و آمد تیم نباشند. به بازیکنان توصیه دوستانه کنند تا از کارها و اقداماتی که می‌تواند سبب حاشیه روی سکوها شود، جلوگیری شود.

اکثر رسانه ها دنبال حاشیه هستند و این موضوع برای بازیکن سم است. وقتی بازیکن دچار حاشیه شود نمی‌تواند تمرکز داشته باشد و مجبور است به سمت فضای مجازی برود. باید بازیکن را کنترل کنیم و آرامش در تیم تثبیت شود. نقطه شروع این کار افسر امنیتی باشگاه ها هستند. آنها بازوی حراست فدراسیون و سازمان لیگ هستند. حتما درباره موضوع افسر امنیتی با مدیران باشگاه ها مکاتبه و مذاکره می کنیم تا به این مورد خیلی بها بدهند. باید با آنها حتی قرارداد خوبی بسته شود.

گزارش افسران امنیتی را ملاک تصمیم گیری ها در کمیته انضباطی، اخلاقی و ارکان قضایی فدراسیون می‌دانیم. از افسران می‌خواهیم از باشگاه ها بخواهند کانون های هواداری را تشکیل بدهند تا هوادار واقعی از غیرواقعی تشخیص داده شود. آنها باید سرمشوقانی را گزینش کرده و حتی حقوق بدهند تا سکو مدیریت شود. اگر سکو مدیریت نشود، با کوچک ترین حرکتی در زمین واکنش نشان داده می شود. برخی می‌خواهند از ورزش مسائل سیاسی را دنبال کرده و به همین دلیل کار را از روی سکوها شروع می کنند. اگر سکو آرامش نداشته باشد هوادار دچار هیجان کاذب خواهد شد و این موضوع حتی سبب بدون تماشاگر شدن مسابقه و جریمه تیم می‌شود. شاید صفر تا صد این کارها دست افسران نباشد اما سرنخ دست آنها است. افسران در نقطه شروع هستند و باید هوشیاری و دقت بالا داشته باشند. بتوانند در لحظه مسائل را شناسایی کنند. اگر نیاز به حمایت و جایگاه محکم دارید، کمک تان می‌کنم.

مدیر کل حراست وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: از افسران می‌خواهم برای باشگاه خود شناسنامه درست کرده و وضعیت استادیوم‌ها، سرمشوقان و افراد تأثیرگذار در این زمینه را کنترل کنند. طبق استانداردی که پدافند غیرعامل در نظر گرفته استادیوم باید به حدی راه برای خروج اضطراری داشته باشد که در هشت دقیقه تخلیه شود. قطعا یکی از مواردی که سهیل مهدی باید در کنترل استادیوم ها در نظر بگیرد همین وضعیت خروج اضطراری است. در این زمینه افسران امنیتی هم باید گزارش بدهند زیرا این گزارش ها باید مورد بررسی قرار بگیرد. به همه استان ها ابلاغ می کنم باید با افسران امنیتی باشگاه ها همکاری کنند تا وضعیت استادیوم ها کنترل دقیق شود.

وی افزود: من درمورد فوتبال پاک هم می‌خواهم صحبت کنم. در اقصی نقاط کشور اقوام زیادی داریم که برخی از آن سوء استفاده می کنند. طبق تاکید AFC و فیفا نباید موضوع قومیت گرایی و جریان های خاص در فوتبال وارد شود. دیدم برخی باشگاه ها و بازیکنان از آرم‌هایی استفاده می کنند که شاید این آرم ها شبیه آرم‌هایی باشند که برخی با ما عناد دارند یا حتی علیه کشور اقدامات مسلحانه انجام می‌دهند، از آنها استفاده می کنند. این موضوع روی سکوها هم تاثیر می گذارد. خواهش می کنم از افسران باشگاه ها طبق هماهنگی با سرمشوقان جلوی چنین مواردی را بگیرند. اگر فوتبال بخواهد دچار حاشیه و دردسر شود، کوتاه نمی‌آییم و مقابله می‌کنیم.

شهیدی ادامه داد: باید بحث قومیت گرایی از روی سکوها حذف شود‌. باید محیط ورزشگاه را به سمت استفاده خانوادگی از ورزشگاه ببریم. باید محیط فراهم و آماده باشد. اگر مسئولان تصمیم گیر بدانند تهدید امنیتی، کلامی و زبانی وجود ندارد مجوز لازم برای حضور خانواده ها در ورزشگاه را می‌دهند.

اولین نقطه شروع کار برای رسیدن به فوتبال پاک و اقتصاد مناسب در فوتبال، افسران امنیتی هستند. همه می‌خواهیم فوتبال خوب و پاکی را به منصه ظهور بگذاریم تا مردم استفاده کنند.

پس از صحبت های شهیدی، حسین امجدیان، جانشین فرماندهی یگان های ویژه فراجا صحبت کرد. او در بخشی از سخنان خود اعلام کرد چند سال قبل در زمان برگزاری بازی پرسپولیس و نساجی در ورزشگاه آزادی، مطرح شدن بحث اقدام مسلحانه یک فرد سبب شد همه نگران شوند و بلافاصله اقدامات امنیتی را پیگیری کنند. هرچند آن موضوع درست نبود اما سبب شد نیروهای ما رزمایش خوبی انجام بدهند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا