رئیس کمیته داوران فوتسال فیفا: ایرانی‌ها باید به داوران بین‌المللی‌شان افتخار کنند/ حمایت ویدئویی در فوتسال موفقیت‌آمیز بود


رئیس کمیته داوران فوتسال فیفا: ایرانی‌ها باید به داوران بین‌المللی‌شان افتخار کنند/ حمایت ویدئویی در فوتسال موفقیت‌آمیز بود

رئیس کمیته داوران فوتسال فیفا گفت: این انتظار را داشتم که در فینال مسابقات جام جهانی فوتسال یک داور اروپایی قضاوت کند که این اتفاق نیفتاد و داور ایرانی قضاوت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پدرو گالان در حاشیه کارگاه آموزشی افسران امنیتی باشگاه‌های لیگ برتری فوتبال درباره حضورش در ایران اظهار داشت: خیلی خوشحالم که در ایران حضور دارم. ایران مثل کشور دوم من می‌ماند و من به فوتسال ایران اعتقاد دارم. در جام جهانی گذشته در لیتوانی من مجدداً سطح فوتسال ایران را دیدم و این خیلی اهمیت دارد که ایرانی‌ها مدرسان‌، داوران و ناظران‌شان را به شیوه‌ای آموزش دهند که مثل یک تیم عمل کنند. فیفا با برگزاری این کلاس‌ها به توسعه داوری کمک می‌کند و فدراسیون‌ها هزینه می‌کنند تا این اتفاق در داخل کشورشان بیفتد و ناظران و داوران‌شان به‌روز شوند.

وی ادامه داد: درباره سطح داوری ایران باید بگویم که شما باید به داوران بین‌المللی‌تان افتخار کنید، چون در جام جهانی گذشته برای اولین بار در تاریخ جهان یک داور بین‌المللی خانم از ایران که خانم ناظمی بود، قضاوت کرد. باید بگویم که به ایران حسادت می‌کنم. با اینکه من اسپانیایی هستم، این انتظار را داشتم که در فینال مسابقات یک داور اروپایی قضاوت کند که این اتفاق نیفتاد و داور ایرانی قضاوت کرد. در واقع در فوتبال و فوتسال امروز همه باید از تکنولوژی برای بهتر شدن ورزش استفاده کنند و VAR چیزی است که به بهتر شدن فوتبال و فوتسال کمک می‌کند. آن چیزی که اهمیت دارد این است که ما با بازی‌مان منصف باشیم. در جام جهانی فوتسال سال گذشته فیفا سعی کرد از VAR استفاده کند که اسم آن حمایت ویدئویی بود و نتیجه آن بسیار موفقیت‌آمیز. بازخوردی که از سوی مربیان و بازیکنان داشتیم این بود که این حمایت ویدئویی نتیجه خوبی داشته است و قطعاً در فوتسال باقی می‌ماند.
رئیس کمیته داوران فوتسال فیفا در پاسخ به این سؤال که نظر فوتبالدوستان اسپانیایی راجع به آنتونیو متئو لائوس داور فوتبال این کشور چیست، گفت: رویکرد در اسپانیا متفاوت است و نوع داوری این داور هم متفاوت. وقتی از مردم و تیم‌ها و باشگاه‌ها بپرسید که دوست دارند چه داوری بازی‌شان را قضاوت کند، همه می‌گویند که این داور برای ما قضاوت کند و سبک قضاوت این داور را دوست دارند.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا