بیوتروریسم تهدید کننده جدی امنیت و سلامت از آن غافل نشویم


بیوتروریسم تهدید کننده جدی امنیت و سلامت از آن غافل نشویم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تروریسم زیستی (بیوتروریسم) اگر به سلاح های مهلک تبدیل و مورد استفاده شوند همزمان دو موضوع مهم امنیت و سلامت مردم را مورد تهدید جدی قرار خواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سیدجواد هاشمی مهر امروز در نشست شورای پدافند غیرعامل استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: عدم تشخیص و شناسایی به موقع عوامل بیولوژیکی و میکروبی و مشکل بودن دفاع در برابر آنها آب، غذا، محیط و سلامت و جان مردم را در معرض تهدید قرار می دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، تهدیدات زیستی(بیوتروریسم) در زمینه های امنیتی، ‌سیاسی، ‌اقتصادی، ‌صنعتی، کشاورزی و دیگر مباحث اجتماعی نیز باعث ایجاد اثرات شدید خواهد شد تاکید کرد: پدافندغیرعامل و تهدیدات بیوتروریسم واقعیتی غیرقابل انکار بوده و پرداختن به آن باید در همه سطوح، مباحث و همیشگی باشد.

وی گفت: در اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل و مبارزه با تروریسم زیستی هر یک از دستگاه ها به منظور پیشگیری و مبارزه هماهنگ با بیوتروریسم وظایف و تکلیف آنها مشخص شده است.

هاشمی مهر با بیان اینکه، ‌گستردگی حوزه عملکردی نیازهای مردم در همه بخش ها توجه به حوزه پدافند غیرعامل را به صورت دائمی و همیشگی ضروری کرده است، تاکید کرد: باید در همه شرایط از تهدیدات آن غافل نشد و کمیته های مربوطه همیشه فعال باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به اهمیت آب آشامیدنی در شرایط ایجاد تنش آبی اشاره کرد و گفت: توجه به کیفیت و سالم بودن آب آشامیدنی جدی باشد.

وی با اشاره به شرایطی که بیماری کرونا در دنیا ایجاد کرد، گفت: با همه تحریم ها اما کشور ما به خوبی توانست در مقابله با این ویروس مقابله کند.

هاشمی مهر به پشه آئدس و خطراتی که می تواند ایجاد کند، اشاره کرد و گفت: پشه آئدس یکی از گونه های حشرات موجود در طبیعت که می تواند بیماری مهلک ایجاد کند را نباید از آن غافل ماند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بحث بیوتروریسم یکی از مباحث مهمی بوده و ضرورت ایجاب می کند تا در جهت مصون سازی جامعه و توانمندسازی مردم در مقابل بیوتروریسم اقدامات آموزشی، آکاهی بخشی و توجیهی لازم به کار گرفته شود.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی