تویوتا GR کرولا 2023 تحسین کارشناسان را برانگیخت


سال‌ها قبل، تویوتا با تولید خودروهای خسته کننده معروف بود؛ اما تلاش‌های زیادی برای تغییر این ذهنیت انجام داد تا موفق شود مدل‌های اسپرت‌تر و جذاب‌تر تولید می‌کند. ما قبلاً ثمرات این تلاش‌ها را دیده‌ایم. خودرویی همچون GR86 یکی از بهترین محصولات برای...

سال‌ها قبل، تویوتا با تولید خودروهای خسته کننده معروف بود؛ اما تلاش‌های زیادی برای تغییر این ذهنیت انجام داد تا موفق شود مدل‌های اسپرت‌تر و جذاب‌تر تولید می‌کند. ما قبلاً ثمرات این تلاش‌ها را دیده‌ایم. خودرویی همچون GR86 یکی از بهترین محصولات برای رانندگان مشتاق بوده و GR سوپرا هم می‌تواند در پیست توانایی‌های خود را به رخ بکشد.

تویوتا GR کرولا 2023 تحسین کارشناسان را برانگیخت

البته این تنها آغاز راه خواهد بود زیرا تویوتا GR کرولا ۲۰۲۳ به دنبال ترکیب سواری اسپرت با کارایی یک خودروی پنج درب است. پس از طی یک دور در پیست کنیون، به نظر می‌رسد ژاپنی‌ها در مأموریت خود موفق بوده‌اند. برای اینکه خودمان پشت فرمان این خودرو بنشینیم باید اندکی منتظر بمانیم اما GR کرولا جدید در دستان یک راننده حرفه‌ای کاملاً ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگرچه تویوتا و راننده‌اش می‌توانند کاری کنند که هر چیزی زیبا به نظر برسد اما ظاهراً GR کرولا در ملاقات کوتاهی که با ما داشت خوبی‌های واقعی خود را به نمایش گذاشت.

تویوتا GR کرولا 2023 تحسین کارشناسان را برانگیخت

به لطف سیستم چهار چرخ محرک و پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو که قدرت ۳۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۷۰ نیوتون متری تولید می‌کند، این هاچبک قدرت و کشش زیادی دارد. سیستم چهار چرخ محرک این خودرو قابل تنظیم بوده و توزیع وزن جلو/عقب متناسب ۶۰/۴۰، ۵۰/۵۰ و ۳۰/۷۰ را ارائه می‌کند. به این ترتیب GR کرولا می‌تواند خودرویی دیفرانسیل جلو، خنثی و دیفرانسیل عقب تلقی شود.

تویوتا GR کرولا 2023 تحسین کارشناسان را برانگیخت

البته این سیستم مزیت‌های دیگری نیز دارد چراکه باعث می‌شود GR کرولا حتی پس از ورود به چمن‌های اطراف پیست نیز پایدار باقی بماند. همچنین سیستم چهار چرخ محرک تویوتا چسبندگی زیادی را با همراهی لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپرت ۴ و رینگ‌های ۱۸ اینچی مشکی براق ایجاد می‌کند. سیستم ترمز نیز از کالیپرهای پیستونه و دیسک‌های ۳۵۶ میلی‌متری در جلو و کالیپرهای دو پیستونه و دیسک‌های ۲۹۷ میلی‌متری در عقب تشکیل شده است. سیستم ترمز این خودرو بهبودهای قابل‌توجهی را نسبت به نسخه استاندارد نشان می‌دهد. به همین خاطر GR کرولا قدرت توقف احساس‌برانگیز و دوام زیادی برای تکرار لپ‌های پرفشار دارد.

تویوتا GR کرولا 2023 تحسین کارشناسان را برانگیخت

ما در آینده حرف‌های بیشتری درباره GR کرولا خواهیم داشت اما به نظر می‌رسد این خودرو سواری راحت و درعین‌حال سفتی دارد. همچنین باید خاطرنشان ساخت پس از یک روز سواری با سوپرا و لکسوس LC، ما فضای سر زیادی را در GR کرولا یافتیم و این در حالی بود که حتی کلاه ایمنی نیز بر سر گذاشته بودیم. صندلی‌های اسپرت نیز بالشتک‌های اسپرتی دارند و از بدن حمایت می‌کنند. در نهایت باید گفت پیشرانه ۳ سیلندر و ۳ خروجی اگزوز نیز صدای بهتر از حد انتظاری را تولید می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شرکت چینی نمایشگر آیفون SE را تامین می‌کند!