بزرگداشت شهید چمران در «شرح فراق»


چهل و یکمین مراسم بزرگداشت عارف مجاهد شهید دکتر مصطفی چمران و شهدای ستاد جنگ‌های نامنظم با عنوان «شرح فراق» برگزار شد.

به گزارش ایران اکونومیست، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در این مراسم که در تالار وزارت کشور برگزار شد در سخنانی با اشاره به بخش‌هایی از زندگی شهید مصطفی چمران بیان کرد: بزرگ داشت شهید به معنی بزرگ داشت تمامی شهدا است. همه شهدا راه امام حسین (ع) را رفته‌اند.

وی یادآور شد: شهید چمران شاگرد ممتاز دانشگاه برکلی در آمریکا بود. او یکی از بزرگترین دانشمندان روی کره زمین بود که برای ایران افتخار آفرید. برادرم در دست نوشته‌ای می‌گوید که ما باید از نظر علمی برترین باشم و خاضع‌ترین افراد باشم تا دنیا بداند که ایرانیان و مسلمین می‌توانند بهترین باشند.

وی ادامه داد: شهید چمران در سال ۱۳۴۸ در لبنان دست نگاشته دیگری دارد که با شیعیان و مسلمین آنها می‌گوید که ای شیعیان حسین من برای شما بشارت مهمی آورده‌ام که طوفان ظلمت را محو و نابود می‌کند و فرشتگان بهشت سرود پیروزی سر می‌دهند من برای شما بشارت پیروزی و وصل به بهشت را آورده‌ام. این بشارت، شهادت است.من تصمیم گرفته‌ام در برابر اسراییل با توپ و تانک و خون بایستم.

وی گفت: امروز نتایج شهادت طلبی‌های شهید چمران را می‌بینیم که چگونه حاج قاسم توانست در برابر اسراییل بایستد. راه ما و پیروزی ما اکنون هم همان راه حسین و شهیدانمان است.

رییس شورای شهر تهران توضیح داد: شهید چمران پایه‌گذار مقاومت اسلامی بود و شخصیتی چند بعدی داشت. او با یاران خودش در برابر اسراییل جنگید و شعار نداد. او و یارانش اسراییلی‌ها را از لبنان آن زمان بیرون راندند. لاشه‌ تانک‌های اسراییلی تا پس از انقلاب هم در لبنان بود. شهید چمران رزمنده و فرمانده بود و در عین حال عارف، دانشمند فیزیک و یک مدیر بود که توانست ستاد جنگ‌های نامنظم را ایجاد کنند و همراه مقام معظم رهبری آن را اداره کردند.

در این مراسم سرلشکر حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار احمد وحیدی وزیر کشور، علیرضا زاکانی شهردار تهران و جمعی از رزمندگان ستاد جنگ‌های نامنظم حضور دارند.

این خبر به مرور تکمیل می‌شود....

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی