واتساپ مارکتینگ چیست و چرا روش خوبی برای تبلیغات نیست؟


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واتساپ مارکتینگ چیست و چرا روش خوبی برای تبلیغات نیست؟

با ورود به عصر ارتباطات و گسترش فضای مجازی، روش‌های تبلیغاتی نیز رنگ‌و‌بوی تازه‌ای به خود گرفته‌اند. تبلیغات از طریق پیامک، اینستاگرام، واتساپ و تلگرام جزو محبوب‌ترین و پرکاربردترین روش‌ها در عصر حاضر به حساب می‌آیند. در این مطلب به‌طورکامل و تخصصی در مورد واتساپ مارکتینگ صحبت کرده و ایرادات وارد بر این روش‌ را معرفی می‌کنیم؛ در نتیجه با در نظر گرفتن همه این نکات بررسی خواهیم کرد که بهترین روش برای تبلیغات انبوه کدام است. چنانچه به‌دنبال یک روش کاربردی برای تبلیغات گسترده هستید، مطالعه این مطلب برای شما ارزشمند خواهد بود.

واتساپ مارکتینگ؛ روشی قدیمی و منسوخ‌شده برای تبلیغات

به زبان ساده به مجموعه اقداماتی که برای بازاریابی در پیام‌رسان واتساپ انجام می‌شود، واتساپ مارکتینگ می‌گویند. به کمک این اپلیکیشن می‌توان برای دوستان و افرادی که در لیست مخاطبان قرار دارند، به‌صورت گروهی پیام ارسال کرد. پیام‌ها در واتساپ مارکتینگ به‌منظور فروش، معرفی محصول و برندینگ ارسال می‌شوند تا مخاطبین هدف شما را با محصولات یا برندتان آشنا کنند.

واتساپ مارکتینگ چیست و چرا روش خوبی برای تبلیغات نیست؟

آشنایی با مزایای استفاده از روش واتساپ مارکتینگ برای تبلیغات انبوه

استفاده از واتساپ برای ارسال پیامک به شما کمک می‌کند تا به‌صورت رایگان محصولات و برند خود را به مخاطبین معرفی کنید. همچنین واتساپ مارکتینگ فقط به ارسال پیام متنی محدود نمی‌شود و شما می‌توانید از عکس و ویدئو نیز برای تبلیغ استفاده کنید که این امکان در بازاریابی امتیاز ویژه‌ای به‌ حساب می‌آید.

با همه مزایایی که از واتساپ مارکتینگ گفتیم، این روش معایب بسیاری نیز دارد که اکثر کسب‌و‌کار‌ها ترجیح می‌دهند از روش‌های جایگزین و حرفه‌ای‌تری مانند خرید سامانه پیامکی اقدام به تبلیغات کنند. در ادامه به بررسی این معایب می‌پردازیم.

امکان ارسال پیامک فقط برای مخاطبین از معایب واتساپ مارکتینگ

یکی از محدودیت‌هایی که در واتساپ مارکتینگ با آن مواجه خواهید شد، ارسال پیامک برای افرادی است که شماره آن‌ها ذخیره نشده باشد. برای آگاهی بیشتر نسبت به این موضوع، یک سوال می‌پرسیم؛ آیا مشتریان شما فقط به مخاطبان تلفن همراهتان محدود می‌شوند یا به‌دنبال معرفی محصول خود به سایر افراد نیز هستید؟ اگر برای رسیدن به هدف لازم است با افراد بیشتری در ارتباط باشید و تبلیغات خود را به دست آن‌ها نیز برسانید، واتساپ مارکتینگ انتخاب درستی برایتان نخواهد بود؛ زیرا تبلیغات شما فقط به لیست مخاطبان و هم‌گروهی‌هایتان در واتساپ محدود می‌شود.

در چنین مواقعی به سامانه‌ای احتیاج دارید تا بدون محدودیت برای مخاطبین پیام ارسال کنید. سامانه‌های پیامکی فقط به ارسال اس ام اس تبلیغاتی محدود نمی‌شوند؛ به‌عنوان مثال، با اضافه کردن برخی افزونه‌ها مانند افزونه بوکلی به سایت خود می‌توانید قابلیت نوبت دهی اینترنتی اضافه کنید و با استفاده از پنل پیامکی برای نوبت‌دهی به مشتریانتان پیامک یاداوری نوبت به صورت خودکار نیز استفاده کنید.

شناسایی مخاطبین هدف به‌صورت گروهی در واتساپ مارکتینگ امکان‌پذیر نیست

مهم‌ترین بخش در مبحث بازاریابی پیامکی، ارسال پیام برای مخاطبین هدف است. منظور از مخاطبین هدف افرادی هستند که می‌توانند مشتریان بالقوه شما باشند و قصد دارید تا آن‌ها را از خدمات خود آگاه کنید؛ به‌عنوان مثال، اگر یک آرایشگاه زنانه دارید، قطعا مخاطبین هدف شما خانم‌ها خواهند بود. از طریق واتساپ مارکتینگ چطور می‌خواهید فقط برای خانم‌ها پیامک ارسال کنید؟ یا چطور برای خانم‌هایی که در محدوده منطقه موردنظرتان هستند، پیام انبوه می‌فرستید؟

متاسفانه در روش واتساپ مارکتینگ امکان ارسال پیام بر‌اساس جنسیت و موقعیت مکانی خاص وجود ندارد. در چنین شرایطی بهترین انتخاب برای شما استفاده از پنل پیامکی است؛ به‌طوری‌که به کمک این پنل‌ها می‌توانید به تفکیک جنسیت برای افرادی که در محلی خاص زندگی می‌کنند، پیام ارسال کنید.

واتساپ مارکتینگ چیست و چرا روش خوبی برای تبلیغات نیست؟

احتمال بلاک شدن در روش ارسال پیامک انبوه در واتساپ مارکتینگ

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در روش واتساپ مارکتینگ احتمال بلاک شدن توسط پشتیبانی واتساپ است. چنانچه مخاطبین پیام‌هایتان را به واتساپ گزارش دهند، سرور به شما اخطار داده و در صورت تکرار، حساب کاربری‌تان را مسدود می‌کند. ارسال پیام در واتساپ به ناراحتی و نارضایتی مخاطبین از برند شما و در نتیجه بلاک شدن ختم می‌شود که اصلا وجهه خوبی برای کسب‌وکارتان ندارد. امروزه همه کسب‌و‌کار‌ها توجه ویژه‌ای به جلب رضایت مخاطبان دارند.

یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد تجربه کاربری مناسب ایجاد محیط کاربری زیبا و جذاب برای مشتریان است. افزونه پنل کاربری وردپرس محیطی دل‌چسب و کارا در وبسایت شما ایجاد می‌کند تا مخاطبانتان رضایت کافی از برند شما داشته باشند. بنابراین در بازاریابی پیامکی نیز پیشنهاد ما این است که به جای ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی فقط به افرادی که شما را می شناسند یا مثلا در سایت شما عضو شده اند پیامک ارسال کنید تا بازخورد بهتری دریافت کنید.

افراد بسیار زیادی هستند که شماره موبایل اصلی خودشان را به خاطر تبلیغات در واتساپ از دست داده اند و دیگر نتوانسته اند با شماره موبایل اصلی خودشان دیگر در واتساپ حضور داشته باشند. بنابراین واتساپ مارکتینگ در حال حاضر به هیچ عنوان روش منطقی برای بازاریابی و تبلیغات در فضای مجازی نیست.

محدودیت ارسال پیامک انبوه از بزرگ‌ترین معایب واتساپ مارکتینگ

واتساپ به‌طورمعمول اجازه ارسال ۱۰۰ پیامک در روز را به کاربران خود می‌دهد. چنانچه تعداد پیامک‌های ارسالی در روز به این عدد برسد، از طرف واتساپ محدود خواهید شد. حال شما به‌عنوان یک شرکت فعال و بزرگ برای معرفی برندتان آیا می‌توانید با ۱۰۰ پیامک در روز خود را معرفی کنید؟ یا لازم می‌دانید پیام خود را به‌صورت گسترده برای مخاطبین هدفتان بفرستید؟ چنانچه قصد دارید بدون محدودیت برند و محصولتان را معرفی کنید، قطعا واتساپ مارکتینگ گزینه مناسبی برای کسب‌و‌کار شما نخواهد بود.

استفاده از سامانه‌های پیامکی، بهترین روش برای ارسال پیامک انبوه

در این مطلب به‌طورکامل واتساپ مارکتینگ را معرفی کرده و مزایا و معایب آن را شرح دادیم. متوجه شدیم که در بازار داغ و پررقابت امروز برای معرفی محصولات و برند خود نیاز به روش‌های نوین و پیشرفته‌تری نسبت به واتساپ مارکتینگ داریم. واتساپ مارکتینگ حتی برای کسب‌و‌کار‌های کوچک نیز مناسب نخواهد بود؛ زیرا وجهه خوبی از برند شما ایجاد نمی‌کند. در این بین اگر به‌دنبال روشی کارآمد و حرفه‌ای برای تبلیغات هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از سامانه‌های پیامک انبوه است.

هزینه ارسال پیامک از طریق پنل‌های پیامکی بسیار مناسب و به‌صرفه است؛ به‌طوری که هر کسب‌و‌کار با هر میزان گستردگی می‌تواند از این پنل‌ها استفاده کند. ارسال پیامک به‌صورت انبوه بدون محدودیت برای مخاطبین هدف با در نظر گرفتن جنسیت، موقعیت مکانی، سن و شغل برخی از مزایای استفاده از پنل‌های پیامکی به شمار می‌روند؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت پنل‌های اس ام اسی جایگزین خوبی برای واتساپ مارکتینگ به حساب می‌آیند.

چنانچه برای خرید پنل پیامکی به‌دنبال یک سامانه حرفه‌ای و ویژه هستید، پیشنهاد ما خرید سامانه پیامکی از فراز اس ام اس است. فراز اس ام اس به‌عنوان سامانه‌ای پرقدرت و حرفه‌ای بهترین پنل‌ها را با‌ قیمت مناسب عرضه می‌کند تا باتوجه‌به نیازتان آن‌ها را بخرید. با مراجعه به سایت فراز اس ام اس به نشانی اینترنتی farazsms.com می‌توانید انواع پنل‌های پیامکی را مشاهده کنید. همچنین اگر برای خرید سامانه اس ام اسی نیاز به راهنمایی داشتید، با شماره تلفن ۷۴۸۵۳-۰۲۱ تماس بگیرید. کارشناسان فراز اس ام اس آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی