روایتی از بمب‌گذاری در حرم مطهر رضوی‌


روایتی از بمب‌گذاری در حرم مطهر رضوی‌

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی راوی به مناسبت سالگرد بمب‌گذاری در حرم امام رضا نوشت: بمب در قسمت بالاسر منفجر می‌شود و همه چیز را در هم می‌ریزد و زائران را وحشت‌زده و سراسیمه می‌گرداند. بر اثر شدت انفجار که طبق نظر کارشناسان مربوط، مقدار...

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی راوی به مناسبت سالگرد بمب‌گذاری در حرم امام رضا نوشت: بمب در قسمت بالاسر منفجر می‌شود و همه چیز را در هم می‌ریزد و زائران را وحشت‌زده و سراسیمه می‌گرداند.

بر اثر شدت انفجار که طبق نظر کارشناسان مربوط، مقدار آن معادل ۱۰ پوند ماده منفجره تی. ان. تی (TNT) بوده است، اعضایی از بدن زائران همچون سر و دست و پا و انگشت جدا شده و به اطراف محل، حتی پشت‌بام و سقف ضریح پراکنده می‌شود.

نه تنها سطح حرم آغشته می‌شود، بلکه قطعات خرد شده پوست و گوشت زائران به همراه خون، سطح دیوارهای حرم به خصوص قسمت بالا سر، آینه‌کاری زیر گنبد، ضریح و داخل آن را پوشانده و به خون آغشته می‌گرداند. بوی خون و سوختگی و دود فضا را مالامال می‌سازد.

تعداد قابل توجهی از نسخ قرآن و مفاتیح، قطعه قطعه و خون‌آلود می‌گردد و چلچراغ‌ها در محل حادثه خرد می‌شوند.

مردم سراسیمه برای خروج به سمت راهروها و درهای خروجی هجوم می‌برند و در همین حال و بر اثر شدت ازدحام، تعداد زیادی از زائران آسیب می‌بینند.

خادمان حرم برای کمک به مردم و نجات مجروحان به داخل حرم می‌شتابند و مردم را به بیرون حرم راهنمایی و مجروحان حادثه را به صحن آزادی و صحن انقلاب منتقل می‌کنند.

روایتی از بمب‌گذاری در حرم مطهر رضوی‌

روایتی از بمب‌گذاری در حرم مطهر رضوی‌

روایتی از بمب‌گذاری در حرم مطهر رضوی‌

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا