طرح عدالت و تعالی نظام سلامت در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد


طرح عدالت و تعالی نظام سلامت در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و درمان کشور صبح امروز (سه شنبه ۳۱ خرداد) در صحن علنی مجلس در پاسخ به سوال معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار مبنی بر اینکه در موضوع توزیع عادلانه فرصت‌ها و منابع حوزه سلامت در...

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و درمان کشور صبح امروز (سه شنبه ۳۱ خرداد) در صحن علنی مجلس در پاسخ به سوال معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار مبنی بر اینکه در موضوع توزیع عادلانه فرصت‌ها و منابع حوزه سلامت در مناطق محروم چه اقداماتی صورت گرفته است، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران و قدردانی از زحمات نمایندگان به ویژه کمیسیون بهداشت به جهت همکاری با وزارت بهداشت و درمان گفت: درباره میزان حضور خودم در مناطق محروم باید عرض کنم ما افتخار حضور در بسیاری از مناطق و استان‌ها را داشته‌ایم و در همین مدت کوتاه ۵۰ سفر استانی صورت گرفته است و توانسته‌ام در مناطق محروم بسیاری حضور پیدا کنم.

وی در خصوص توزیع عادلانه فرصت‌ها و منابع حوزه سلامت در مناطق محروم توضیح داد و عنوان کرد: به همه معاونین، همکاران و مدیران وزارتخانه دستور اکید داده‌ام که به مناطق محروم و کم برخوردار برای رفع محرومیت و تبعیض نگاه ویژه داشته باشند و این موضوع را به صورت جهادی و انقلابی پیگیری کنند چرا که رفع تبعیض یکی از مهمترین مسائل حوزه بهداشت است.

عین اللهی بیان کرد: افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی یکی از اقدامات خوبی بود که برای این منظور انجام گرفت و در دستور کار شورای انقلاب فرهنگی قرار داده شد.

وزیر بهداشت و درمان تصریح کرد: امسال ۲۰ درصد افزایش ظرفیت دانشجوی پزشکی داشته‌ایم که عمدتاً به مناطق محروم اختصاص پیدا خواهد کرد و این موضوع می‌تواند برخی مشکلات را رفع کند. همچنین امسال برای اولین بار سهمیه جذب دستیاران رشته‌های تخصصی بومی در نظر گرفته شده است و به دانشگاه‌ها اختیار داده‌ایم تا از خود مناطق محروم دستیاران بومی بگیرند. با توجه به اینکه نیروها بومی هستند ماندگاری بیشتری پیدا خواهند کرد.

طرح عدالت و تعالی نظام سلامت در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد

عین اللهی با تاکید بر اینکه عدم ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم یکی از مشکلات توزیع عادلانه فرصت‌ها و منابع حوزه سلامت است اظهار کرد: این موضوع هفته گذشته در شورای حقوق و دستمزد مطرح شد و تصویب کردیم سقف کارانه نیروی انسانی در مناطق محروم و متخصص برداشته شود. طبیعتاً این موضوع در جذب و ماندگاری هر چه بیشتر نیروهای متخصص مؤثر خواهد بود.

در حال تکمیل…

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج