اسماعیل هنیه امروز عازم لبنان می‌شود


اسماعیل هنیه امروز عازم لبنان می‌شود

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در چارچوب سفر منطقه‌ای خود امروز به لبنان می‌رود.

دفتر رسانه‌ای جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که هیاتی به ریاست اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش، امروز (سه شنبه) به لبنان سفر می‌کند.

به گزارش فلسطین آنلاین، این جنبش در بیانیه خود درباره هدف این سفر یا مدت زمان و برنامه‌های در دستور کار این سفر جزئیاتی ارائه نداده است. این در حالی است که پیش از این اسماعیل هنیه اعلام کرده بود که قرار است به زودی در چارچوب سفر‌های خود به کشور‌های اسلامی و عربی، به لبنان سفر کند.

هنیه چندی پیش اعلام کرده بود که منطقه عربی با تناقض‌های زیادی همراه است که شامل عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و ایجاد ائتلاف‌های نظامی و امنیتی بین رژیم اشغالگر و دولت‌های عربی و عبور از مرحله عادی سازی روابط به سمت ادغام رژیم صهیونیستی در منطقه است.اتحاد‌های استراتژیک باید برای رد عادی سازی، حمایت از مردم فلسطین و آزادی الاقصی ایجاد شود.

این سفر در حالی صورت میگیرد که تنش‌ها بین جنبش حزب الله و رژیم صهیونیستی پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر موافقت نکردن تل آویو با مطالبات بیروت در زمینه گاز دریایی افزایش یافته و جنبش حزب الله لبنان ضمن افزایش آمادگی تیم‌های شناسایی و جمع آوری همه اطلاعات نظامی مرتبط با هر گونه حمله احتمالی، در حال بررسی ماهیت برخورد با شناور‌های صهیونیستی موجود در دریای کارنیش در صورت وقوع هر گونه درگیری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403