هواپیماهای کشور آب رفت


هواپیماهای کشور آب رفت

رکنا اقتصادی: درحالی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از فعال بودن ۱۶۰ فروند هواپیمای مسافری در کشور خبر داده بود که با گذشت بیش از یک هفته معاون هوانوردی این سازمان از فعال بودن ۱۵۰ فروند هواپیما در ناوگان هوایی کشور خبر داد.

به گزارش رکنا، محمد محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری 21 خرداد امسال در نشست خبری پروازهای حج امسال با با تاکید بر این‌که در بحث ایمنی هواپیما یا صفر هستیم یا 100، گفته بود: در زمان حاضر 330 هواپیما داریم که 160 هواپیما اجازه پرواز دارند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که به چه دلیل این تعداد هواپیما اجازه پرواز دارند، افزود: از 330 فروند 160 فروند پرواز می‌کند و سایر هواپیماها به دلیل تعمیر و نگهداری و استاندارد زمین‌گیر هستند. مشکل بخش عمده‌ای از اینها موضوع موتور و قطعات است که باید تامین شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ورود هواپیماهای جدید به کشور در پاسخ به پرسشی درباره تعداد این هواپیماها و استفاده احتمالی آنها در پروازهای حج گفت: اجازه بدهید درباره جزئیات ورود هواپیماها توضیح ندهیم. ضمن این‌که در پروازهای حج امسال هم از هواپیماهای تازه‌ای که وارد کشور شده استفاده نخواهد شد.

محمدی‌بخش با بیان این‌که تعداد هواپیماهای کشور "آب نرفته است"، گفت: برای پشتیبانی از پروازهای حج سه شرکت داخلی قشم‌ایر، معراج و ایرتور اعلام آمادگی کرده‌اند.

هواپیماهایی که آب رفت

با وجود تاکید رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بر آب نرفتن تعداد هواپیماهای کشور اما معاون هوانوردی وی در گفت‌وگویی از فعال بودن 150 فروند هواپیمای ناوگان هوایی کشور خبر داده است،‌ یعنی 10 فروند کمتر از آمار اعلام شده از سوی محمدی‌بخش.

حسن خوشخو در این ‌باره گفته است: عرضه صندلی‌ پروازی داخلی با تقاضا تناسب ندارد. برای کشوری با بیش از 80 میلیون نفر جمعیت، تنها 150 فروند هواپیمای فعال در پروازهای داخلی و خارجی داریم.

منبع: تسنیم

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هواپیمایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت