گرامیان: حرف و عمل داوری یکی نیست/ توجه به بسکتبال پایه در فدراسیون نزدیک به صفر است


گرامیان: حرف و عمل داوری یکی نیست/ توجه به بسکتبال پایه در فدراسیون نزدیک به صفر است

رکناورزشی: کارشناس رشته بسکتبال دلایل حضور ضعیف تیم نوجوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا را تشریح کرد.

حمیدگرامیان کارشناس بسکتبال و عضو سابق کادرفنی تیم نوجوانان ایران در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص نتایج تیم نوجوانان ایران در قهرمانی آسیا اظهار داشت: تیم ایران اگر چه در دور مقدماتی نتایج خوب مقابل تیم‌های اندونزی و لبنان داشت اما در دور حذفی و در مواجهه با نیوزلند قافیه را بد واگذار کرد که به دلیل کابوسی بود که کادر فنی از این تیم داشتند. ما سال 2008 به این تیم باخته بودیم و این ترس از نفرات فنی تیم به بچه‌ها منتقل شد و عدم برنامه‌ریزی درست برای این تیم باعث شد در ادامه مقابل هند و فیلیپین هم بازنده باشیم که چه بسا اگر یمن و بنگلادش هم در این تورنمنت بودند، ما بازی را در مصاف با آن‌ها واگذار می کردیم.

وی ادامه داد: این بدترین نتیجه تاریخ نوجوانان ایران بود که ما از قبل حتی هشدار آن را هم داده بودیم. البته من شخصأ سکوت کردم تا این تیم به مسابقات اعزام شده و برگردد و بعد از آن انتقاد شود.

کارشناس بسکتبال در خصوص عملکرد داوری رییس فدراسیون افزود: به چه دلیلی ایشان در فاصله کمتر از 2 ماه مانده به شروع بازی‌ها، کادر فنی تیم را تغییر می‌دهد؟ آقای داوری حرف و عملش یکی نیست و من بارها به ایشان پیام دادم که فرصت تغییر نداریم ولی ایشان در فروردین ماه کل کادر را تغییر داد و این یعنی از دست دادن فرصت طلایی که خود برقراری یک رابطه احساسی ناب با این رده سنی کلی زمان برده و تعویض نفرات به صلاح نیست.

وی همچنین اظهار داشت: البته آقای شاه‌علی هم ایرادی برایشان وارد نیست چرا که مدت زمان کمی را حضور داشتند، جالب اینکه در طول 4 سال گذشته هیچ تیمی را رهبری نکرده و برخی از بازیکنان را از صفر به اردو دعوت کردند که حرفه‌ای نبود. حتی سوال من از آقای داوری رییس فدراسیون این است که بازیکنی را از شهر اصفهان در فاصله 20 روز مانده به مسابقات به اردو دعوت کرده و جالب اینکه از ایشان استفاده نشد. خدا کند همشهری بودن ایشان با آن بازیکن دلیل دعوتش نبوده باشد. بازیکنی دیگر در یک بازی 17 دقیقه حضور داشته و در مسابقه بعدی اصلا در ترکیب نبوده است.

گرامیان در پایان گفت: اصلا چرا باید کادر فنی در این مقطع زمانی تغییر میکرد و ما کنار می رفتیم؟ فدراسیون برای رده‌های پایه اصلا ارزشی قائل نمی شود و به نظر من این تیم در صورت توجه بیشتر باید جهانی می‌شد. ما لبنان را برده بودیم و این تیم جای ما سهمیه جهانی را گرفت.

انتهای پیام/

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بسکتبال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق