مسابقه قرآنی سراسری قوه قضائیه از 24 تیر ماه به مدت 2 روز در شیراز برگزار می شود


مسابقه قرآنی سراسری قوه قضائیه از 24 تیر ماه به مدت 2 روز در شیراز برگزار می شود

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه مسابقه قرآنی سراسری قوه قضائیه از ۲۴ تیر ماه به مدت ۲ روز در شیراز برگزار می شود، گفت: می خواهیم در این مدت فضای شیراز، فضای قرآنی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید کاظم موسوی»، امروز (سه شنبه 31 خرداد) در جمع خبرنگاران گفت: یکی از امتیازات دادگستری تعامل خوب با رسانه هاست و تاکنون هیچ پرونده ای علیه خبرنگار صادر نشده و اگر موردی بوده که با صلح و سازش ختم به خیر شده است.

رئیس کل دادگستری فارس افزود: رسانه ها برای تعالی استان نقد منصفانه داشته باشند، از حمایت دادگستری فارس برخوردار خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه 47 حوزه قضایی فعال داریم که باید به 54 حوزه برسد، اظهار کرد: فارس یکی از بهترین حوزه قضایی کشور محسوب و 98 درصد اقدامات دادگستری به صورت الکترونیک اجرا می شود.

حجت الاسلام موسوی با یادآوری این مطلب که در برخی حوزه های قضایی به صددرصد الکترونیکی رسیده ایم، اضافه کرد: مردم از سامانه خدمات قضایی من و سامانه وکیل برای بسیاری از مسائل قضایی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه 92 درصد زندانیان شیراز به صورت آنلاین محاکمه می شوند، افزود: دیگر هیچ زندانی به شکل گذشته به دادگاه ها اعزام نمی شود.

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه 12 درصد دادرسی ها بدون کاغذ است، اظهار کرد: دادگستری فارس در 15 سرفصل پژوهشی در سال گذشته به رتبه اول دست یافت.

وی با اشاره به اهمیت توجه به شعار سال، هم گفت: اگر دشمن در زمینه نظامی به خودش اجازه نمی دهد به این کشور نگاه چپ کند به خاطر قوت نظامی کشور است و اگر در زمینه اقتصادی به شعار سال درست عمل شود، دشمن توان تخریب را پیدا نمی کند.

حجت الاسلام موسوی با یادآوری این مطلب که 189 شرکت که در استانه تعطیلی و نیمه تعطیل بوده اند، نجات داد، افزود: 27 شرکت در سه ماهه اول سال جاری از تعطیلی نجات پیدا کرده اند.

وی با اشاره به اینکه 87 قاتل پای چوبه اعدام در سال گذشته رضایت گرفت، اظهار کرد: از مدیران شجاع حمایت می کنیم و هر مدیری که خیانت در امانت انجام دهد، با وی برخورد خواهد شد، صندلی مدیران خون بهای 15 هزار شهید در استان فارس است.

رئیس کل دادگستری فارس با یادآوری این مطلب که فارس رتبه دوم در برخورد با مفسدین داشته و مافوق دادگستری خدا و قانون است، افزود: 2 هزار و 700 اراضی ملی را آزادسازی کرده ایم و اجازه نخواهیم داد در اراضی ملی باغ شهر ساخته شود.

وی با اشاره به اینکه 128 هزار دیدار مردمی سال گذشته برگزار شد، اضافه کرد: یکی از بهترین دادسراهای کشور در احیای حقوق عامه، دادستانی مرکز فارس محسوب می شود و 80 تا 90 درصد مشکلات رودخانه «چنارراهدار» با پیگیری قضایی رفع شده است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه باید همه کمک کنیم پرونده کمتر ایجاد شود و قضات فرصت بیشتری داشته باشند، افزود: نزدیک به 300 هزار پرونده وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در خصوص هتل «آسمان» باید گفت که هیئت کارشناسی از سوی دادگستری برای بررسی مسائل این هتل مشخص خواهد شد و در نهایت به مردم اعلام می شود، تاکید کرد: دادگاه برخورد با مفاسد در حال فعالیت است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه مسابقه قرآنی سراسری قوه قضائیه از 24 تیر ماه به مدت 2 روز در شیراز برگزار می شود، گفت: می خواهیم در این مدت فضای شیراز، فضای قرآنی شود.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جذاب ترین بازیگران سینما که کراش همه اند + 16 استایل ترند و مدلینگی که ایسنتاگرام را تر...