مهدی طارمی و سردار آزمون در میان سه بازیکن برتر حال حاضر آسیا


مهدی طارمی و سردار آزمون در میان سه بازیکن برتر حال حاضر آسیا

پارسینه: مجله معتبر «فور فور تو» در گزارشی به برترین بازیکنان کنونی فوتبال آسیا پرداخت و از سردار آزمون و مهدی طارمی به عنوان دو تن از بهترین‌های آسیا یاد کرد.

مهدی طارمی و سردار آزمون در میان سه بازیکن برتر حال حاضر آسیا
به گزارش «پارسینه»، در رتبه بندی ده بازیکن برتر آسیا که این مجله فوتبالی به آن پرداخته است، مهدی طارمی، مهاجم ملی پوش کشورمان که درحال حاضر در پورتو توپ می‌زند، در جایگاه دوم قرار گرفته است.

سایت مذکور درباره طارمی چنین می‌نویسد:

«سال ۲۰۱۴ که این مهاجم به پرسپولیس، بزرگترین باشگاه ایران پیوست، خودش را به عنوان یک مهاجم سختکوش مطرح کرد، اما نشانه‌های اندکی وجود داشت از اینکه او در راه تبدیل شدن به یکی از بهترین مهاجمان آسیا باشد. او پس از پیوستن به «ریو آوه» در ۲۰۱۹ و به ثمر رساندن ۱۸ گل راهی پورتو شد تا روند گلزنیش را ادامه دهد. او آماده است تا ایران را در جام جهانی رهبری کند و شهرت را که تازه گل کرده بیشتر کند.»

سردار آزمون دیگر مهاجم ایرانی حاضر در این فهرست است که بر اساس رتبه بندی «فور فور تو» پشت سر مهدی طارمی و در جایگاه سوم قرار دارد. درباره او نوشته شده:

«اگرچه ستاره «زنیت سنت پترزبورگ» بود، اما احتمالا زمان خیلی زیادی را در روسیه سپری کرد تا تازه در ژانویه گذشته به بایر لورکوزن منتقل شود. مهاجم ۲۷ ساله که به طور میانگین در هر ۱.۵ بازی برای ایران یک گل زده است، برای اینکه در آلمان جا بیافتد کُند بوده، اما با کلاس غیرقابل انکاری که دارد قطعا به زودی خواهد درخشید. آزمون که یک مهاجم تمام عیار و بسیار موثر در محوطه است، در اوج خودش قرار دارد و از شانس رویارویی با انگلیس، آمریکا و ولز لذت خواهد برد.»

در فهرست «فور فور تو» تنها بازیکنی که بالاتر از دو مهاجم ایرانی قرار دارد، «سون هیونگ مین»، ستاره کره‌ای تیم تاتنهام است. بدون شک سون شایستگی این را دارد که به عنوان بهترین بازیکن حال حاضر فوتبال آسیا شناخته شود. او یکی از بهترین بازیکنان یکی از بهترین لیگ‌های اروپاست که به طور مشترک با محمد صلاح برنده کفش طلای لیگ برتر انگلیس در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ شد. نکته جالب توجه این است که هیچ یک از ۲۳ گل سون در فصل گذشته از روی نقطه پنالتی نبود.

سلمان الدوساری بازیکنان عربستانی تیم الهلال، اکرم عفیف قطری السد، واتورو اندو بازیکن ژاپن و اشتوتگارت آلمان، تاکهیرو تومیاسو دیگر بازیکن ژاپنی که در آرسنال توپ می‌زند، المعز علی که اصالتی سودانی دارد اما برای الدحیل و تیم ملی قطر بازی می‌کند، الدور شوموردوف ازبکستانی تیم رم، و علی مبخوت که برای تیم ملی امارات و باشگاه الجزیره توپ می‌زند، نفرات چهارم تا دهم این فهرست هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جشنواره طنز «دادخند» در یزد 2 ساله شد