شیوه کنونی برگزاری انتخابات کنست باعث نابودی تل آویو است


شیوه کنونی برگزاری انتخابات کنست باعث نابودی تل آویو است

یک کارشناس صهیونیست معتقد است تکرار انتخابات پارلمانی، گام به گام اسرائیل را به سوی نابودی پیش می‌برد و به معنای پایان گرداب سیاسی نیست.

کارشناسان و تحلیلگران صهیونیست معتقدند که شیوه کنونی برگزاری انتخابات کنست، رژیم صهیونیستی را به سوی نابودی پیش می‌برد و برگزاری دور پنجم انتخابات به معنای پایان بحران سیاسی موجود در این رژیم نیست.

المیادین در گزارشی با اشاره به این موضوع نوشت: در سایه بحران‌های پیاپی که عرصه سیاسی رژیم صهیونیستی شاهد آن است، نفتالی بنت و یائیر لاپید نخست وزیر اصلی و علی البدل این رژیم تصمیم گرفتند کنست را منحل کرده و پس از گذشت حدود چهار ماه به سوی برگزاری انتخابات زودهنگام گام بردارند. آن‌ها با این اقدام به زندگی ائتلاف سست کابینه پایان دادند؛ ائتلافی با کوتاه‌ترین عمر که بیش از یک سال دوام نیاورد.

"امنون ابراموویچ" تحلیلگر امور سیاسی کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل در این خصوص گفت: هنگامی که از تغییر شیوه انتخابات سخن می‌گوییم، منظورمان فقط تغییر فنی و تاکتیکی نیست بلکه فراتر از آن است. ما چهار دوره انتخابات را پشت سر گذاشته ایم و به سوی دور پنجم گام برمی داریم. یک شعار می‌گوید وقتی یک چیز واحد را بار‌ها و بار‌ها تکرار کنید و منتظر نتایج متفاوت باشید، این مسئله محقق نمی‌شود. با شیوه کنونی برگزاری انتخابات، گام به گام اسرائیل را به سوی نابودی پیش می‌بریم.

طبق اعلام المیادین، در میان مواضع موافق و مخالف تصمیم بنت و لاپید که برگه‌ها را به هم ریخته و عرصه را به روی سناریو‌های مختلف گشوده است، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق و رئیس مخالفان قرار دارد که از هیچ تلاشی برای تحت فشار قرار دادن کابینه فروگذار نکرده است و اکنون زمینه را برای بازگشت به نخست وزیری فراهم می‌کند.

نتانیاهو در این باره گفت «من و دوستانم کابینه ای فراگیر به ریاست حزب لیکود تشکیل خواهیم داد. حزب لیکود برای برگزاری انتخابات آماده می‌شود و تشکیل کابینه جایگزین در کنست فعلی را بعید نمی‌داند.»

تصمیم برای انحلال کنست و پیش رفتن به سوی برگزاری انتخابات زودهنگام، پیامد‌هایی را در عرصه‌های مختلف در پی دارد. در حالی که اعلام شده است سفر جو بایدن به فلسطین اشغالی همچنان در موعد مقرر و صرف نظر از بحران داخلی آن، انجام می‌شود و احتمالا لاپید به عنوان نخست وزیر از او استقبال کند، ناظران معتقدند تصمیم برای انحلال کنست در مسیر تلاش‌های بنی گانتس وزیر جنگ برای تعیین رئیس ستاد مشترک ارتش مانع ایجاد می‌کند. زیرا عادت بر این است که در دوران کابینه انتقالی، تعیین مسئولان ارشد در اسرائیل متوقف می‌شود.

المیادین در انتها نوشت: به باور کارشناسان، پیش رفتن رژیم صهیونیستی به سوی انتخابات پنجم به معنای پایان گرداب سیاسی نیست که تل آویو از حدود سه سال پیش با آن دست به گریبان است. به ویژه که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اسرائیل در مسیر برگزاری انتخاباتی گام بر می‌دارد که هیچ قدرت سیاسی در آن به تنهایی توان کنترل امور را ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...