این جانور میکروسکوپی پوست انسان در حال انقراض است


کنه ‌های کوچک 0.3 میلی‌متری که تقریباً با چشم انسان قابل مشاهده هستند روی پوست زندگی کرده و معمولا هنگام خواب در سراسر بدن شما می ‌خزند. حضور این کنه ها برای انسان لازم بوده و متاسفانه این جانور در حال انقراض...

این جانور میکروسکوپی پوست انسان در حال انقراض است

کنه ‌های کوچک 0.3 میلی‌متری که تقریباً با چشم انسان قابل مشاهده هستند روی پوست زندگی کرده و معمولا هنگام خواب در سراسر بدن شما می ‌خزند. حضور این کنه ها برای انسان لازم بوده و متاسفانه این جانور در حال انقراض است.

به گزارش سیناپرس، شاید تصور این موضوع برای بیشتر مردم خوشایند نباشد که گروهی از کنه های میکروسکوپی که در داخل منافذ پوست شما زندگی می کنند از روغن هایی که شما تولید می کنید برای تامین انرژی جفت گیری خود در طول شب و روی پوست شما استفاده می کنند.

احتمالا بیشتر مردم از شنیدن خبر انقراض این جانور خوشحال می شوند اما این اتفاق در واقع چیز خوبی نیست. اگرچه در گذشته تصور می شد این کنه ها باعث بروز شرایطی همچون آکنه، روزاسه و خارش پوست می شدند، اما در واقع منافذ ما را باز و عاری از چربی هایی می کنند که باعث بروز مشکلات بد پوستی است.

به گزارش سیناپرس،از آنجایی که این کنه ‌های ریز بیشتر از اینکه آسیبی به ما برسانند، به ما کمک می ‌کنند، می‌ توانند به اندازه باکتری‌ های موجود در میکروبیوم روده، بخشی از زندگی روزمره ما محسوب شوند.

دانشمندان دانشگاه بنگور (Bangor University ) و دانشگاه ریدینگ می گویند مطالعه جدید آنها روی کنه های ریز Demodex folliculorum نشان می دهد که جمعیت این کنه ها در معرض تهدید است.

نخستین مطالعه روی دی ان ای کنه ها نشان داد که رابطه باستانی آن ها با انسان ها به از بین رفتن بسیاری از تنوع ژنتیکی موجودات کمک کرده است. به گفته دانشمندان، زندگی در فولیکول‌ های صورت و سینه ‌ها که محل مورد علاقه این کنه ‌ها هستند ، آن‌ها را با چنان تجربه ‌ای منزوی مواجه کرده است که به سرعت به یک بن بست تکاملی نزدیک می ‌شوند.
به گزارش سیناپرس، بررسی های محققان نشان می دهد اختلاط کنه ها، جفت گیری و تقسیم ژن های مشابه در این جانوران برای میلیون ها سال تکرار شده و این موضوع آن ها را مستعد انقراض کرده است.

از آنجایی که آنها نمی توانند از خود در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کنند،در طول روز درون منافذ پوست شما پنهان شده و شب ها برای تغذیه و تولید مثل بیرون می آیند.

بررسی های انجام شده نشان می دهد در برخی مواقع، کنه ‌ها ژن تولید ملاتونین خود را از دست داده اند. این ماده شیمیایی حیوانات شب ‌زی را قادر به بیدار ماندن در شب می کند. به گزارش سیناپرس،خوشبختانه برای کنه ها، ملاتونین توسط غدد روی پوست ما تولید می شود. در حقیقت این محصول جانبی وجود ما است که کنه ها از آن برای تقویت باروری خود استفاده می کنند.

علیرغم رابطه کنه ها با ما و سایر حیوانات از زمانی که پستانداران برای اولین بار در حدود ۲۰۰ میلیون سال پیش روی زمین ظاهر شدند، عملاً این جانوران میکروسکوپی در مسیر انقراض قرار دارند. تجزیه و تحلیل ژنوم کنه ها نشان داده است که ژن های این موجودات فقط از مادر به فرزند منتقل می شوند. به گزارش سیناپرس،با آمدن و رفتن نسل‌ های متعدد، تفاوت ‌های موجود در دی ان ای کنه‌ ها کم تر و کم تر شده و پیش بینی می شود روزی، مخزن ژنتیکی این موجودات آنقدر کوچک خواهد شد که منقرض خواهند شد.

به گزارش سیناپرس، تجزیه و تحلیل های جدید ژنتیکی همچنین یک ایده قدیمی در مورد کنه ها را اصلاح کرد. پیش از این تصور می شد آنها مقعد نداشته و تمام مدفوع خود را در طول زندگی دو تا سه هفته ای خود نگه می دارند. علاوه بر این دانشمندان زمانی تصور می ‌کردند، که این جانوران می‌توانند باعث التهاب پوست و مشکلاتی مانند آکنه شوند. اما بررسی های جدید نشان می دهد کنه های Demodex عامل این مشکل نیستند.

دکتر هنک بریگ، یکی از نویسندگان این مطالعه می گوید: کنه های پوست ها برای بسیاری از مشکلات مقصر شناخته شده اند. اما ارتباط طولانی آن‌ها با انسان‌ها ممکن است نشان دهد که آن‌ ها همچنین می ‌توانند نقش‌های ساده اما مهمی داشته باشند، برای مثال، فعالیت آن ها در باز نگه داشتن منافذ صورت ما بسیار ضروری است.

به گزارش سیناپرس، اگرچه قبلاً این کنه ها به عنوان انگل در نظر گرفته می شدند ولی مطالعات بریگ و همکارانش برای ارزیابی مجدد نقش آنها در زندگی انسان نشان داد که ما می توانیم آنها را یکی از همزیست های خود بدانیم که با مشارکت مادام العمر بین دو گونه مختلف، منافع هر دو تامین می شود.

به گزارش سیناپرس،دکتر آلخاندرا پروتی، یکی از پژوهشگران این تیم مطالعاتی در رابطه با آینده کنه های Demodex می گوید: من فکر می کنم که ما نمی توانیم طبیعت را متوقف کنیم و احتمالا این جانور، منقرض خواهد شد.

مترجم: رضوان خندان
منبع: sciencefocus

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* این جانور میکروسکوپی پوست انسان در حال انقراض است[کد امنیتی جدید]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...