العربی الجدید: مقابله با تحریم‌ها دستور کار سفر لاوروف به ایران


العربی الجدید: مقابله با تحریم‌ها دستور کار سفر لاوروف به ایران

یک روزنامه قطری به نقل از منابعی آگاه خبر داد که وزیر امور خارجه روسیه در سفر خود به تهران درباره سوریه و همکاری مشترک برای مقابله با تحریم‌ها رایزنی خواهد کرد.

العربی الجدید: مقابله با تحریم‌ها دستور کار سفر لاوروف به ایران

به گزارش راهبرد معاصر، روزنامه قطری «العربی الجدید» چاپ لندن، امروز (چهارشنبه)، اهداف سفر «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه به تهران را تشریح کرد.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه ایرانی گزارش داد که وزیر امور خارجه روسیه در این سفر با «ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و چند تن دیگر از مقامات تهران دیدار خواهد کرد.

این منابع که نخواستند نامشان فاش شود، اضافه کردند که لاوروف در گفتگو‌های خود در تهران روابط دوجانبه ایران و روسیه و همکاری مشترک دو کشور در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به‌ویژه تحولات مربوط به توافق هسته‌ای و اوضاع سوریه را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

طبق گفته منابع مذکور، مسئله مهم دیگری که در این سفر مورد بحث قرار خواهد گرفت، تشدید همکاری ایران و روسیه برای مقابله با تحریم‌های آمریکاست. این منابع خاطرنشان کردند که «به منظور استفاده از تجارب ایران برای مقابله با تحریم‌ها، در ماه‌های اخیر، سفر‌هایی علنی و محرمانه [ از سوی مقامات]روسیه به ایران» صورت گرفته است.

این منابع همچنین افزودند که سفر مقامات ایرانی به روسیه نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت چراکه همکاری دو طرف اخیرا برای مقابله مشترک با تحریم‌های آمریکا و غرب افزایش یافته است./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟