قانون اجاره‌داری قبل از زمستان تهیه شود


قانون اجاره‌داری قبل از زمستان تهیه شود

محمدباقر قالیباف گفت: وزارت مسکن و شهرسازی پیشنهاد قانون اجاره داری را با دو ماده دیگر ارائه کرده تا قبل از زمستان قانون اجاره داری نیز تصویب شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی چهارشنبه (اول تیر) درباره کلیات طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اظهار داشت: باید بپذیریم که این تصمیم مقطعی و بنابر اقتضای زمان اتخاد شده و تصمیم دقیقی نیست. حتی در بسیاری از جا‌ها مشکلات اجتماعی ایجاد می‌کند. لذا مجلس باید گام دیگری بردارد که قانون اجاره داری که جای آن خالی است را حل و فصل کند.

وی افزود: وزارت مسکن و شهرسازی پیشنهاد قانون اجاره داری را با دو ماده دیگر ارائه کرده و پس از اینکه این طرح به طور کامل پخته شد، انشاالله قبل از زمستان قانون اجاره داری نیز تصویب شود.

قالیباف گفت: مجلس همان اوایل اردیبهشت و شاید هم زودتر این نگرانی را داشت و با توجه به اینکه اول تابستان بحث مربوط به جابجایی مستأجران و موضوع پایان قرارداد اجاره آنها فرا رسیده و مشکلاتی که با وضع تورم فعلی برای آنها پیش خواهد آمد، طرحی دو فوریتی ارائه کرد.

وی ادامه داد: این طرح در مسیر کار قرار گرفت و در کمیسیون عمران بررسی شد که البته زمان برد، حال از آنجایی که این موضوع در سطح جامعه تبدیل به موضوع عادی شد، در جلسه سران مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

قانون اجاره‌داری قبل از زمستان تهیه شود

رئیس مجلس در ادامه با اشاره به پیشنهاد 4 ماده‌ای وزارت راه که در جلسه سران قوا روی آن بحث شد، گفت: ماده یک درباره افزایش سالانه 25 درصد و 20 درصد اجاره بها و ماده دو نیز درباره روابطی بود که بر اساس آن کدام قراردادها نمی توانند، تمدید شوند که هر دو به تصویب رسید و ابلاغ شد؛ از این رو طرح مجلس علی رغم اینکه دو فوریتی آن رأی آورده بود، عملا فوریت آن منتفی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش