عاقبت کسی که با خدا رفاقت می کند چگونه است؟


عاقبت کسی که با خدا رفاقت می کند چگونه است؟

حجت الاسلام ابراهیم بهاری گفت: کسی که با خدا رفاقت می کند پس درهای رحمت از همه سو به طرفش گشوده می شود و همه امور برای او سهل و آسان است.

حجت الاسلام ابراهیم بهاری کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف شبستان در مورد اینکه اگر حرف خدا را گوش کنیم چه می شود؟ گفت: جایی که پروردگارعالم، انسان را به سمت و سوی خود دعوت کرده قطعاً شیطان در همان مسیر او را وسوسه و سعی دارد تا انسان را از مسیر خود منحرف کند؛ پروردگار عالم در آیات سوره مبارک طلاق انسان را به تقوای الهی دعوت می کند که یکی از نمونه های آیات این آیه می باشد:

وَیَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لَا یَحْتَسِبُ وَمَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرًا ﴿۳

و از جایى که حسابش را نمى ‏کند به او روزى مى ‏رساند و هر کس بر خدا اعتماد کند او براى وى بس است‏ خدا فرمانش را به انجام ‏رساننده است به راستى خدا براى هر چیزى اندازه‏ اى مقرر کرده است. ﴿۳﴾

وی ادامه داد:آیات دیگری به همین مضمون در این سوره آمده است. پس به درستی مشخص است کسی که با خدا رفاقت می کند و با او انس پیدا می کند ،درهای رحمت از همه سو به طرفش گشوده و همه امور برای او سهل و آسان می شود.

پایان پیام/731

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر