رئیس‌جمهور: موسسات مالی ناسالم باید ساماندهی و تعیین تکلیف شود


باشگاه خبرنگاران: حجت‌الاسلام رئیسی گفت: هر چه سریع‌تر آن دسته از موسسات اعتباری که با عملکرد ناسالم باعث رشد نقدینگی و تورم در کشور می‌شوند، ساماندهی وتعیین تکلیف شوند. در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی که سه‌شنبه شب به ریاست رئیس‌جمهور...

باشگاه خبرنگاران: حجت‌الاسلام رئیسی گفت: هر چه سریع‌تر آن دسته از موسسات اعتباری که با عملکرد ناسالم باعث رشد نقدینگی و تورم در کشور می‌شوند، ساماندهی وتعیین تکلیف شوند.
در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی که سه‌شنبه شب به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شد، در ادامه پیگیری مطالبه رهبر انقلاب در خصوص ساماندهی بانک‌ها و موسسات اعتباری، بانک مرکزی گزارشی از سیاست‌ها و برنامه‌های پیشنهادی برای ساماندهی نظام بانکی و ساماندهی موسسات اعتباری با عملکرد ناسالم و غیرسازنده ارائه کرد.
رئیس جمهور در این زمینه تاکید کرد که با اتکا به مصوبات قانونی، هر چه سریع‌تر آن دسته از موسسات اعتباری که با عملکرد ناسالم باعث رشد نقدینگی و تورم در کشور می شوند، ساماندهی و تعیین تکلیف شوند.
پیش‌تر آیت‌الله خامنه‌ای در یکی از دیدارهای خود با مردم قم، با اشاره به مشکلات برخی سپرده‌گذاران در موسسات مالی و اعتراض‌های آنها در ماه‌های اخیر، بر ضرورت حل مشکلات این اقشار جامعه تاکید کردند.
بنا به گفته رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه در یک فقره در سال ۹۸، «موسسه‌های مالی غیر مجاز ۳۶ هزار میلیارد تومان به دولت خسارت زدند و دولت ناچار شد برای جبران تعهدات و خساراتی که وارد کردند این مبالغ را پرداخت کند.»
اما در این جلسه بانک مرکزی همچنین گزارشی از اقدامات تاثیرگذار در مدیریت بازار ارز را که در روزهای اخیر منجر آغاز روند کاهشی نرخ آن شده، ارائه کرد.
این اقدامات با اختیارات مصوب شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه به بانک مرکزی، به منظور کنترل و مدیریت نرخ ارز انجام شده است. در این جلسه مقرر شد بانک مرکزی با همکاری قوه قضائیه و سایر نهادهای ذیربط به تلاش‌های خود برای مدیریت بازار ادامه دهد تا افزیش غیر واقعی نرخ ارز در بازار غیر رسمی کاهش یابد و منطقی‌تر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن