درخواست قالیباف درباره برنامه هفتم توسعه


درخواست قالیباف درباره برنامه هفتم توسعه

محمدباقر قالیباف گفت: گزارش فشرده از برنامه تحولی برنامه ششم توسعه به عنوان یک نهاد نظارتی پیشرو نشان دهنده مسیر تحولی در این راه است که از همه تشکر می شود و افتخار بزرگی است که رهبر معظم انقلاب از عملکرد دیوان...

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر برنامه هفتم توسعه با همان روش شش برنامه گذشته تنظیم شود پایان آن به سرنوشت برنامه قبلی‌ دچار خواهد شد که باید در این باره تصمیم جدی گرفت و رویکرد خود را اصلاح کنیم.

آیین رونمایی از گزارش ارزیابی عملکرد قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور روز چهارشنبه با حضور مهرداد بذرپاش رییس کل دیوان محاسبات کشور، روسای کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات، کمیسیون اصل ۹۰، اقتصادی، اجتماعی و جهش و رونق تولید برگزار شد.

محمدباقر قالیباف در این مراسم در سخنانی گفت: گزارش فشرده از برنامه تحولی برنامه ششم توسعه به عنوان یک نهاد نظارتی پیشرو نشان دهنده مسیر تحولی در این راه است که از همه تشکر می شود و افتخار بزرگی است که رهبر معظم انقلاب از عملکرد دیوان محاسبات کشور ابراز رضایت کردند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: این موضوع به همان میزان که برای ما افتخار آفرین است، به همان میزان مسئولیت آفرین است و شکر این نعمت تقویت این بخش است.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از برنامه سوم توسعه شاهد اجرایی شدن حدود ۳۰ درصد برنامه ها بوده‌ایم، فارغ از اینکه این بخش از برنامه‌ها که اجرایی شده‌اند تا چه میزان اثرگذار و کیفی بوده است در حالی که شاخص‌های ما برای سنجش و ارزیابی بسیار مهم است.

قالیباف یادآور شد: سوال اینجاست که اگر این برنامه‌ها تدوین نمی‌شد همین میزان از نتایج که امروز شاهد آن بوده‌ایم اتفاق نمی‌افتاد؟ به نظر می‌رسد باید به دو نکته دقت کنیم؛ اول اینکه اگر برنامه هفتم نیز با همان روش شش برنامه گذشته تنظیم شود پایان آن نیز به سرنوشت شش برنامه قبلی‌ دچار خواهد شد. در این باره باید تصمیم جدی بگیریم و رویکرد خود را در این باره اصلاح کنیم.

وی افزود: ما در بخش اصلی نظام حکمرانی هستیم که حتما نوع کار و مدیریت ما باید از جنس نسل سوم باشد به این معنا که معطوف به هدف حرکت کنیم، حتما قدرت تنظیم گری داشته باشیم و در کنار آن بتوانیم کنترل بر مسائل ایجاد کنیم، همچنین توأم با همه اینها قدرت بازگشت‌پذیری نیز ارائه دهیم.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به نظر می‌رسد در برنامه‌های توسعه قبلی چنین نگاهی یا قدرت و توان آن را نداشته‌ایم. متاسفانه قدرت حل مساله ما به شدت پایین آمده است. کدام موضوع دراز مدت و کوتاه مدتی را توانسته‌ایم به صورت دقیق حل کنیم؟

قالیباف تاکید کرد: بنده ۴۰ سال در جایگاه‌های مختلف مدیریتی بوده‌ام و اطمینان دارم اگر به این دو نکته‌ای که گفتم دقت شود و مساله محور، کار را پیش ببریم می‌توانیم به راحتی و با اطمینان خاطر و بدون تردید ثبات اقتصادی را در پنج ساله پیش رو ایجاد کنیم و جامعه را به ثبات برسانیم؛ البته راحتی به این معنا که بیکار بنشینیم نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس