افت شاخص بورس در نخستین روز تابستان


افت شاخص بورس در نخستین روز تابستان

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، یکم تیرماه) با ۶ هزار و ۲۳۳ ‌واحد کاهش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۳۳‌ هزار واحدی قرار گرفت.

افت شاخص بورس در نخستین روز تابستان

به گزارش ایران اکونومیست، معامله‌گران امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۱۳ میلیارد و ۳۹۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۹۳ هزار و ۸۳۸ میلیارد ریال معامله کردند.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با ۶ هزار و ۲۳۳ واحد کاهش، در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۳ هزار واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۱۶۱ واحد کاهش به ۴۲۲ هزار و ۲۹۵ واحد و شاخص قیمت با ۷۱۰ واحد افت به ۲۵۸ هزار و ۹۲ واحد رسید.

شاخص بازار اول، چهار هزار و ۳۰۶ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۳ هزار و ۳۵۶ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هشت میلیارد و ۵۷۷ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۰ هزار و ۵۵۵ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۵۱۶ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۲۳۶ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۲۱۲ واحد، فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش (افق) با ۱۷۳ واحد، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) با ۱۶۹ واحد و سایپا (خساپا) با ۱۶۷ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با یک هزار و ۲۳۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۲۰۹ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۸۱۲ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۴۹۳ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۲۸۸، فجر انرژی خلیج فارس (بفجر) با ۲۸۵ واحد و مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۲۶۵ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سیمان آبیک (سآبیک)، انتقال داده های آسیاتک (آسیاتک)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، سایپا (خساپا ) و ملی صنایع مس ایران (فملی) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۷۱۸ میلیون برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۷۱۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۶۲ واحد کاهش داشت و به ۲۰ هزار و ۶۷۱ واحد رسید.

در این بازار چهار میلیارد و ۸۱۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۴۳ هزار و ۲۸۳ میلیارد ریال دادوستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۷۳ هزار و ۵۰۰ نوبت بود.

نمادهای بیمه کوثر (کوثر)، پخش البرز (پخش)، صنایع مادیران (مادیرا)، بین‌المللی ساروج بوشهر (ساروج)، سیمان لار سبزوار (سبزوا) و ذوب روی اصفهان (فروی) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین بیمه پاسارگاد (بپاس)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، بانک دی (دی)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و پتروشیمی تندگویان (شگویا) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی