آماده باش برای رصد سرخطی های خودروئی‌ها


آماده باش برای رصد سرخطی های خودروئی‌ها

بازار سهام امروز نیز همچنان با تداوم روند نزولی نماگرهای منتخب خود مواجه بود. بازاری که در گروه خودرویی‌ها تحرکات ناپایداری در آستانه انجام معاملات درون گروهی آنها دیده می‌شود.

آماده باش برای رصد سرخطی های خودروئی‌ها

به گزارش ایران اکونومیست، امروز چهارشنبه اول تیر ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش ۶.۲۳۳ واحدی به یک میلیون و ۵۳۳ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن اما با کاهش ۱۱۶۱و احدی عدد ۴۲۲ هزار و ۲۹۵ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با ۴.۳۰۶ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۶۳ هزار واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با ۱۳.۳۵۶ واحد کاهش، به عدد ۲میلیون و ۹۶۴ هزار واحد رضایت داد.

در بورس تهران امروز ۸ میلیارد و ۴۲۰ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۴۱۰ هزار و ۲۳۷ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۹۱۰ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۱۶۲ واحد کاهش به رقم ۲۰ هزار و ۶۷۱و احد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۴ میلیارد و ۶۶۴ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۴ هزار و ۶۶۴ میلیارد تومان معامله شد.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر اُفت امروز شاخص کل بورس تهران به ترتیب نمادهای "میدکو" با ۱.۲۳۴ واحد، "فملی" با ۱۲۰۹ واحد و "فولاد" با ۸۱۲ کاهش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی "حکشتی" با ۵۱۶ واحد، "پارسیان" با ۲۳۶ واحد و "خودرو" با ۲۱۲ واحد افزایش، بالاترین تأثیر مثبت بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

به گزارش مهر، بازار سهام در آخرین روز کاری خود برای هفته جاری همچون روز گذشته شاهد نماگرهایی با شیب تند نزولی و افت حجم و ارزش معاملات بود. هر چند گه در دقایق پایانی بازار امروز حجم و ارزش معاملات تا حدودی رشد داشت اما کمبود نقدینگی در گردش معضل اصلی بازار این روزهاست.

در این بین اخبار پیرامونی خودروئی ها برای معامله گران بازار همچنان شنونده‌های حریصی دارد که در آستانه مجامع این شرکت‌ها در پایان تیرماه امسال، آرایش جدیدی برای رصد سرخطی های بورس بازها و کارگزاری‌های منفعت طلب همسو با اخبار معاملات درون گروهی و همچنین بازارگرمی خصوصی سازی برای بلوک‌های خودرویی‌ها در نزد دولت گرفته اند.

گرچه فقر نقدینگی در بازار مشهود است اما به نظر می‌رسد تنها اخبار پیرامونی واگذاری سهام درون گروهی و بلوکی خودروئی ها می‌تواند برای مدت کوتاهی منجر به شکل گیری فضای نوسانی در این گروه شود.

در بازار امروز تک سهم‌های گروه ساختمانی‌ها در کنار گروه مواد غذایی نیز میزبان معامله گران کوتاه مدت نگر بود.

همچنین در گروه بانک‌ها نیز صدور مجوز بزرگترین صندوق املاک و مستغلات برای یک بانک خصوصی در کنار تداوم شفاف سازی های مؤثر مورد توجه قرار گرفته است. این در حالی است که توقف طولانی مدت نماد "وآیند" در فرابورس بر خلاف مقررات و اصول شرعی بوده و مکانیزم‌های دیگری از جمله خرید یک طرفه سهام حقیقی‌ها در محدوده حجمی و قیمتی روزانه با توجه به رویه اصلاح مدیریت گذشته و بهبود فعلی حقوق عموم سهامداران خرد همچون رویه تجربه شده در "خصدرا" و "آکنتور" می‌تواند برای سهامداران راهگشا باشد.

به گزارش مهر، سال گذشته طرحی با نام اتحاد بورس و بیمه میان یک شرکت بیمه و یک شرکت سبدگردان رونمایی شد که امکان تضمین یک، سه و پنج ساله اصل سرمایه و سود سهامداران را تضمین می‌کرد.

اما سازمان بورس اعلام کرده در راستای ایجاد اطمینان خاطر برای سرمایه‌گذارانی که تمایل دارند به صورت غیرمستقیم از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری وارد بازار سرمایه شوند، برای دو صندوق سرمایه گذاری مختلط با تضمین اصل مبلغ سرمایه گذاری در دو قالب تضمین اصل مبلغ سرمایه گذاری توسط رکن ضامن و تضمین اصل مبلغ سرمایه گذاری توسط دارندگان واحدهای سرمایه گذاری ممتاز، موافقت اصولی صادر کرده است.

در این صندوق‌ها، تضمین اصل مبلغ سرمایه گذاری توسط رکن ضامن، شخص ثالثی خارج از ساختار سرمایه گذاران صندوق، اصل مبلغ سرمایه گذاری را در قبال دریافت کارمزد ضمانت می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس حلقه ازدواج بزرگ سحر دولتشاهی ! / قیمت نجومی انگشتر خانم بازیگر !