ساینا بخریم یا کوییک؟ مقایسه کلی میان ساینا و کوییک


ساینا بخریم یا کوییک؟ مقایسه کلی میان ساینا و کوییک

برای آن دسته از افرادی که قصد خرید یک خودروی داخلی از برند خودروسازی سایپا را دارند، در محدوده قیمت ۲۰۰ میلیون تومان، خرید بین ساینا یا کوییک به عنوان یک موضوع قابل توجه مطرح است. به این ترتیب می توان نتیجه گرفت که کدام یک از این خودروها به لحاظ...

برای آن دسته از افرادی که قصد خرید یک خودروی داخلی از برند خودروسازی سایپا را دارند، در محدوده قیمت ۲۰۰ میلیون تومان، خرید بین ساینا یا کوییک به عنوان یک موضوع قابل توجه مطرح است. به این ترتیب می توان نتیجه گرفت که کدام یک از این خودروها به لحاظ مشخصات فنی در وضعیت بهتری قرار داشته و از لحاظ طراحی نیز کدام یک شرایط بهینه ای را ارائه می‌دهند.

در ادامه با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانیم.

مقایسه ساینا و کوییک به لحاظ مشخصات ظاهری

خودروی ساینا را باید به شکلی فیس لیفت تیبا دانست که با اعمال تغییراتی روی آن، توانسته به یک خودروی به مراتب مدرن تر تبدیل شود. البته در نهایت در یک مقایسه میان ساینا و کوییک، خودروی کوییک دارای مشخصات بهتری از لحاظ ظاهری در قیاس با خودروی ساینا است. خطوط کناری کوییک و فرمی که در بدنه آن در بخش جلو و عقب وجود دارد، به مراتب جذاب‌تر از ساینا بوده و برای آن که بتوان این خودرو را در زمره خودروهای پرفروش قرار داد، مانع چندانی دیده نمی‌شود.

به طور کلی باید گفت که از لحاظ مشخصات ظاهری، خرید کوییک به مراتب جذاب‌تر از خرید ساینا بوده و به ویژه نسل جوان که به دنبال مشخصات ظاهری هستند، این خودرو را محبوب تر خواهند یافت. البته در میان تیپ‌های مختلف کوییک نیز، تیپ کوییک R یا همان کوییک دو رنگ، تقاضای بیشتری در خرید و فروش دارد. به همین شکل اگر شما تصمیم به فروش کوییک داشته باشید، متقاضیان بیشتری مدل کوییک R را درخواست کرده و فروش شما روی آن بیشتر خواهد بود. البته به همین اندازه قیمت این خودروی دو رنگ گروه خودروسازی سایپا نیز بالاتر است.

ابعاد و اندازه‌های ساینا

طول۴۲۱۵ میلیمتر
عرض۱۶۶۳ میلیمتر
ارتفاع۱۴۸۴ میلیمتر
فاصله بین چرخ‌های جلو۱۴۱۰ میلیمتر
فاصله بین چرخ‌های عقب۱۴۱۰ میلیمتر
فاصله بین محور جلو و عقب۲۴۱۰ میلیمتر
وزن خالص۱۰۵۰ کیلوگرم (دنده‌ای) / ۱۰۸۵ کیلوگرم (اتوماتیک)
حجم مخزن سوخت۴۱ لیتر
قطر رینگ۱۴ اینچ
چرخ جلو و عقبR14 185/60
حجم صندوق عقب۳۷۰ لیتر
تعداد سرنشین۵ نفره

ابعاد و اندازه‌های کوییک

طول۳۹۸۹ میلیمتر
عرض۱۶۷۸ میلیمتر
ارتفاع۱۵۳۲ میلیمتر
فاصله محورها۲۴۱۲ میلیمتر
وزن خالص۱۰۶۵ کیلوگرم
تعداد سرنشین۵ نفر
ظرفیت صندوق۲۲۵ لیتر
حجم مخزن سوخت۴۱ لیتر
قطر رینگ۱۴ اینچ

مقایسه ساینا و کوییک به لحاظ مشخصات فنی

موتور ۱۵۰۰ سی سی که پیشتر در تیبا قرار گرفته بود، این خودرو را نیز همراهی می‌کند و نباید انتظارات آن قدرها بیشتری از این محصول گروه خودروسازی سایپا داشته باشید. در کوییک سایپا نیز همین موتور به کار برده شده و باز می توان از این لحاظ کوییک و ساینا را در یک تراز معرفی کرد.

به همین تناسب حداکثر قدرت و حداکثر گشتاور هردوی این خودروها نیز به ترتیب ۸۷ اسب بخار و ۱۲۸ نیوتن بر متر هستند و تفاوتی در این خصوص دیده نمی‌شود که بخواهیم بابت آن، یکی از خودروها را بر دیگری برتری بدهیم.

همین طور بخوانید: کوییک R بخریم یا نه؟

اما جالب است بدانید که خودروی ساینا برخلاف انتظار می‌تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ را در مدت ۱۲.۸ ثانیه طی کند که در مقایسه با ۱۳ ثانیه کوییک، کمی برتری دارد. همین طور حداکثر سرعت ساینا معادل ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت بوده و حداکثر کوییک سایپا به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. با این حساب افرای که به دنبال حداکثر سرعت بیشتر در خودروی انتخاب خود هستند، احتمالا خرید ساینا را بر خرید کوییک در این مورد خاص، ترجیح خواهند داد.

مشخصات فنی ساینا EX

محور محرکدیفرانسیل جلو
حجم موتور۱۵۰۳ سی سی
نوع موتورM15
حداکثر قدرت۸۷ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور۱۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
شتاب۱۲.۸ ثانیه (دنده‌ای) / ۱۳ ثانیه (اتومات)
حداکثر سرعت۱۷۵ کیلومتر بر ساعت (دنده‌ای) / ۱۷۰ کیلومت بر ساعت (اتوماتیک)
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۸
انتقال قدرت۵ سرعته دستی / اتوماتیک CVT
مصرف سوخت ترکیبی۷ لیتر (دنده‌ای) / ۷.۵ لیتر (اتومات) در صد کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو ۴
سیستم فرمانهیدرولیک (دنده‌ای) / برقی (اتومات)
سیستم تعلیق جلومک فرسون
سیستم تعلیق عقبمیله پیچشی
نوع بدنهسدان کوچک
نوع رینگفولادی / آلومینیومی
نوع شاسییکپارچه
ترمز جلودیسکی
ترمز عقبکاسه‌ای

مشخصات کلی

نوع موتورخطی بنزینی
حجم موتور۱.۵ لیتر
سیلندر / سوپاپ۴ / ۸
تنفس موتورطبیعی
قدرت۸۷ اسب بخار
گشتاور۱۲۸ نیوتن.متر
گیربکس۵ سرعته دستی
محور محرکدیفرانسیل جلو
شتاب۱۳ ثانیه
سرعت۱۶۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت۷ لیتر در صد کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو ۴
فرمانهیدرولیک
نوع بدنههاچبک
نوع رینگفولادی

خرید ساینا یا کوییک به لحاظ امکانات رفاهی

در حقیقت می توان گفت که خرید ساینا یا خرید کوییک را نباید به امکانات رفاهی و تجهیزات آن‌ها گره زد. این دو خودرو هیچ یک به لحاظ امکانات و تجهیزات رفاهی در وضعیت خاصی قرار نداشته و در صورتی که بخواهید یک خودروی خیلی مجهز خریداری کنید، قطعا گزینه‌های شما نباید این موارد باشند. هر دوی این خودروها با ایربگ‌های مشابه برای راننده و سرنشین جلو همراه بوده و سیستم ترمز نیز شامل ABS و EBD را نیز دارا هستند. در حقیقت پلتفرم رفاهی گروه خودروسازی سایپا برای هر دوی این خودروها مطابق با همان استانداردها اعمال شده است.

سخن پایانی

با توجه به مقایسه‌ای که برای دو خودروی ساینا و کوییک ذکر شد، شما چه ایده‌ای برای خرید یکی از این دو خودرو دارید؟ اگر قصد خرید خودرویی جدید در این کلاس قیمتی داشته باشید، کدام یک را انتخاب می‌کنید؟ ساینا یا کوییک؟ علت آن چیست؟

برچسب ها
پست ویژه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آیا رابطه دهانی از نظر اهل سنت جایز است؟