روایت رسانه روسی از دستور کار سفر لاوروف به تهران


روایت رسانه روسی از دستور کار سفر لاوروف به تهران

سرگئی لاوروف برای نخستین بار پس از پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری به ایران سفر می‌کند و در این سفر در مورد مسائل پیرامون امضای توافقنامه همکاری های بلندمدت و توسعه مناسبات اقتصادی دوجانبه در...

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری دولتی روسیه در گزارشی با اشاره به سفر امروز سرگئی لاوروف به تهران، نوشت: رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه با هدف رایزنی در مورد همکاری های بلندمدت دوجانبه و توسعه روابط اقتصادی به ایران سفر می‌کند.

در گزارش خبرگزاری تاس درمورد این سفر آمده است: سرگئی لاوروف برای نخستین بار پس از پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری به ایران سفر می‌کند و در این سفر در مورد مسائل پیرامون امضای توافقنامه همکاری های بلندمدت و توسعه مناسبات اقتصادی دوجانبه در بحبوحه تشدید تحریم های غرب، با مقام های ایرانی رایزنی خواهد کرد.

به نوشته این خبرگزاری روس، همکاری در حوزه امنیت منطقه‌ای در ارتباط با سوریه و افغانستان نیز از جمله موضوع‌های اصلی گفت‌وگوهای طرفین خواهد بود.

وزارت امور خارجه روسیه نیز در توئیتی خبر داد که موضوع مذاکرات هسته ای در میان مسائلی است که دیپلمات ارشد روس با همتای ایرانی خود درمورد آن به بحث و تبادل نظر خواهد پرداخت.

براساس خبرهای اعلام شده، وزیر امورخارجه روسیه برای دیدار با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان امروز (چهارشنبه) به تهران سفر می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در