سقوط چشمگیر پروژه های برتر رمزارزی!


اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ بر اساس داده‌های قیمت CoinGecko که توسط CoinGoLive گردآوری شده است، بازار نزولی کنونی شاهد افت 72 پروژه از 100 تا رمزارز برتر بیش از 90 درصد از بالاترین رکورد خود بوده است. پروژه‌های با کلاه بزرگتر از بقیه بهتر عمل...

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ بر اساس داده‌های قیمت CoinGecko که توسط CoinGoLive گردآوری شده است، بازار نزولی کنونی شاهد افت 72 پروژه از 100 تا رمزارز برتر بیش از 90 درصد از بالاترین رکورد خود بوده است. پروژه‌های با کلاه بزرگتر از بقیه بهتر عمل می‌کنند. در میان 10 ارز دیجیتال برتر بر اساس ارزش بازار، 9 ارز دیجیتال در طول رکود فعلی بازار کمتر از 90 درصد کاهش یافته‌اند. بیت‌کوین ( BTC )، بزرگترین ارز دیجیتال، 70.3 درصد از بالاترین قیمت خود در نوامبر 2021 یعنی 69.000 دلار کاهش یافته است. در رتبه دوم اتر ( ETH ) قرار دارد که از بالاترین قیمت خود یعنی 4878 دلار، 78 درصد کاهش یافته است.

سایر 10 مورد برتر شامل BNB بایننس، ADA کاردانو، سولانا و DOT پولکادات هستند که بین 68 الی 88 درصد کاهش یافته‌اند. این لیست شامل استیبل کوین‌های Tether (UST)، USD Coin (USDC) و Binance USD (BUSD) نمی‌شود. XRP ریپل نیز استثنا است که 90.56 درصد از بالاترین رکورد خود کاهش یافته است.

سقوط چشمگیر پروژه های برتر رمزارزی!

میانگین سقوط از ATH برای این 10 رمزارز برتر 79٪ است. در حالی که در میان 20 رمزارز برتر، میانگین سقوط از بالاترین رکورد تاریخی 81.1٪ است. به نظر می‌رسد توکن‌های صرافی بهتر از بسیاری از بخش‌های دیگر عمل می‌کنند و میانگین کاهش 68.3 درصدی نسبت به ATH‌ هایشان را دارند. بهترین عملکرد در در این مجموعه، برای پروژه Unus Sed Leo (LEO) است که تنها 38.87 درصد کاهش داشته است و Cointelegraph آن را گزارش کرده است. LEO توکن ابزار مبتنی بر اتریوم برای صرافی Bitfinex و پلتفرم‌های معاملاتی تحت مدیریت iFinex است و برای کاهش کارمزد معامله گران استفاده می‌شود.

همچنین توکن بومی FLEX صرافی CoinFLEX هشتاد و سومین رمزارز بزرگ از نظر ارزش بازار است، به نظر می رسد این پروژه نیز نسبتاً نسبت به این ریزش ویرانگر، تا حدی مصون مانده است و فقط 38.6 درصد نسبت به ATH خود کاهش یافته است. FLEX برای پرداخت تراکنش‌ها و کاهش هزینه‌های معاملاتی در پلتفرم معاملاتی استفاده می‌شود. این پروژه مکانیسم توکن سوزی خود را به عنوان دلیلی برای انعطاف پذیری قیمت خود معرفی می‌کند.

سقوط چشمگیر پروژه های برتر رمزارزی!

توکن ابزاری برای پلتفرم معاملاتی KuCoin، KuCoin Token (KCS)، با کاهش 61.43 درصدی از ATH خود مواجه شده است. KCS یک توکن ERC-20 است که برای کاهش هزینه‌ها در صرافی استفاده می‌شود و توکن بومی KuChain، یک بلاکچین است که توسط صرافی توسعه یافته است. با این حال، اگر پیش‌بینی‌های 12 ژوئن Cointelegraph درست باشد ، KCS می‌تواند شاهد کاهش بیشتر به بیش از 60 درصد زیر ATH باشد.

بسیاری از ارزهای رمزپایه بخش بزرگی از ضرر خود را در هفته گذشته تجربه کرده‌اند، زیرا ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال 24 درصد کاهش یافته است و از 1.3 تریلیون دلار به 996 میلیارد دلار رسیده است. در آن زمان و پس از اعلام فدرال رزرو مبنی بر افزایش 75 واحدی در نرخ بهره برای مبارزه با تورم، BTC نیز حدود 35 درصد از 30.500 دلار به زیر 20.000 دلار در 15 ژوئن کاهش یافت. BTC در حال حاضر با 20.486 دلار معامله می‌شود.

سقوط چشمگیر پروژه های برتر رمزارزی!

لازم به ذکر است که استیبل کوین‌ها نیز علیرغم ثبات تئوری، از سقوط مصون نبوده‌اند. از سال 2018، بسیاری از آنها بین 10 تا 30 درصد در نقاط مختلف، از جمله USDT، USDC، BUSD، Dai ، FRAX، Pax Dollar (USDP)، Pax Gold (PAXG)، Compound Dai (CDAI) و Tether Gold (XAUT) جهش داشته‌اند. در این راستا TrueUSD (TUSD) با 38.4 درصد انحراف از بنیاد خود در سال 2018 ، ریزش ثبت کرد.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO) بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایرICOها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...