پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی اول تیر 1401


پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی اول تیر 1401

امروز اول تیر ۱۴۰۱ قیمت دلار صرافی ملی و بازار آزار افزایشی بود. قیمت طلا و سکه نیز روند صعودی را طی کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز قیمت دلار صرافی ملی افزایشی بود. قیمت دلار در صرافی ملی امروز ۲۷۶,۹۵ تومان اعلام شد.

بازار آزاد نیز امروز نوساناتی دارد و با روند افزایشی، به کانال بالاتر رفت اما مجددا به کانال پایین‌تر بازگشت.

از آنسو قیمت طلا و قیمت سکه نیز افزایشی بود.

پیش‌بینی بیت‌کوین

این روزها ترس بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در مورد روند بیت‌کوین در روزهای آتی، تشدید شده است. عده‌ای نگران از بین رفتن سرمایه خود و رسیدن بیت‌کوین به ۱۳ هزار دلار هستند و عده‌ای دیگر، بر عقیده خود مبنی بر ارزندگی بیت‌کوین ۲۰ هزار دلاری اصرار می‌ورزند.

برخی تحلیل‌ها سناریو صعودی در کوتاه‌مدت را محتمل‌تر می‌دانند.

با نگاهی به نمودار بیت‌کوین در کوتاه‌مدت و میان‌مدت به این نتیجه می‌رسیم که پس از ریزش سنگین و سریع ۳۰ درصدی که از محدوده ۲۸ هزار دلار داشتیم قیمت دو تا سه روزی بود که در بازه قیمتی ۲۰ هزار تا ۲۲۶۰۰ نوسان می‌کرد (روز گذشته به ۱۸ هزار دلار سقوط کرد).

در ادامه، در صورت مشاهده تثبیت قیمت بالای محدوده ۲۲۶۰۰، دلار می توانیم حتی انتظار رشد حتی تا ۲۶ هزار دلار را نیز داشته باشیم اما اگر پایین‌تر از ۲۰ هزار دلار تثبیت شود آن موقع سناریو نزولی محتمل‌تر است. البته نکته ای که وجود دارد این است که داده‌های آنچین به ما سناریو صعود موقتی قیمت را با قدرت بیشتری نشان می‌دهند.

پیش‌بینی بورس

جواد فلاحیان، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و ریسک سیستماتیک وارد بورس نشود، می‌توان بازار متعادلی را برای شنبه و کل هفته پیش‌بینی کرد. البته این موضوع را هم باید در نظر بگیریم که در فصل مجامع هستیم و بسیاری از شرکت‌ها در هفته‌های آینده در مجامع شرکت می‌کنند و همین عامل شاید باعث شود تا بازار یک حالت خنثی را در پیش داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد: بورس در یک بلاتکلیفی به سر می‌برد. یعنی به نظر می‌رسد عملا بازار سرمایه به دنبال یک خبر مثبت است تا بتواند روند خود را حفظ کند.

وی ادامه داد: از یک طرف شاهد این هستیم که فروشنده‌‌ قوی در اغلب تک سهم‌های بازار وجود ندارند. به واسطه این موضوع بسیاری از سرمایه‌‌گذاران نسبت به خرید و سرمایه‌گذاری در بازار سهام میل نداشته باشند. البته این موضوع در معاملات این هفته نیز رخ داد و بسیاری از سهم‌ها در یک رقم پایین آمدند و در صفر تابلو در حال معامله بودند.

فلاحیان تاکید کرد: به نظر می‌رسد تا زمانی که این ابهامات پیرامون آینده اقتصادی کشور وجود دارد، روند بازار به همین شکل باشد. از طرفی هم حمایت‌هایی را از سمت متولیان بازار سرمایه از صندوق تسویه گرفته تا صندوق توسعه در بازار مشاهده نمی‌شود.

فلاحیان توضیح داد: وضعیت کلان اقتصادی تعریفی ندارد و تمامی بازارها در رکود هستند. البته باید توجه داشت که وضعیت بازار کالا و بازار سرمایه شبیه هم است.

پیش‌بینی دلار و طلا

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی درخصوص قیمت دلار گفت: دلار ممکن است تا ۲۷ هزار تومان نیز کاهش پیدا کند.

این کارشناس درمورد نرخ مقاومت دلار در بازار آزاد نیز گفت: نرخ ۳۲ تا ۳۳ هزار تومانی موقتی است و بعید است قیمت‌ها در این محدوده بماند. از طرف دیگر بعید است که قیمت دلار به بالای این اعداد برسد. مگر اینکه خبری بیابد که تا به حال به گوش مردم نرسیده باشد، مثل خروج کامل ایران از برجام.

همچنین علی صادقین، دیگر کارشناس بازارهای مالی درمورد پیش‌بینی خود از قیمت دلار بیان کرد: درصورت عدم احیای برجام قیمت دلار متناسب با تورم و نقدینگی بالا می‌رود.

او درمورد قیمت طلا افزود: درصورت رشد قیمت دلار، طلای داخلی نیز متناسب با آن رشد می‌کند.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارهای تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403